Historyczny wynik Exclusive Networks
VAD po raz pierwszy w historii przekroczył 1 mld euro kwartalnej sprzedaży.

„Migracja do chmury i związana z nią złożoność stanowi ogromną szansę na rozwój” – uważa CEO Exclusive Networks Jesper Trolle.
Na zakończenie roku 2021 Exclusive Networks, międzynarodowy VAD z centralą we Francji, osiągnął imponujący wzrost sprzedaży brutto. W IV kw. 2021 r. wyniosła ona ponad 1 mld euro, o 31,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Tym samym korporacja, do której należy Exclusive Networks Poland (dawny Veracomp), po raz pierwszy w historii przekroczyła poziom 1 mld euro kwartalnie.
Finalna umowa sprzedaży krakowskiego przedsiębiorstwa Veracomp weszła w życie z końcem 2020 r. Jak podaje Exclusive Networks, wzrost sprzedaży brutto grupy w IV kw. 2021 r. po uwzględnieniu wyników Veracompa za 2020 r. wyniósł 14,1 proc. r/r.
Skąd wziął się wzrost
Za 46 proc. wzrostu sprzedaży grupy Exclusive Networks w IV kw. ub.r. odpowiada dotychczasowe portfolio producentów, za 31 proc. wzrostu – nowy asortyment vendorów, a 6 proc. dołożyli nowi dostawcy w ofercie VAD-a. Do tego blisko jedna czwarta (23 proc.) większego obrotu to efekt przejęć.
„W ciągu [IV] kwartału, w kontynuacji do trzeciego kwartału 2021 r. popyt na rynku przedsiębiorstw był silny, przy większej liczbie dużych kontraktów, zwłaszcza w obu Amerykach i regionie EMEA” – komentuje CEO Jesper Trolle.
W regionie EMEA w IV kw. 2021 r. sprzedaż poprawiła się o 30,6 proc., do blisko 818 mln euro (z uwzględnieniem wyników Veracompa w 2020 r. wzrost wyniósł 9,5 proc. r/r).
Podsumowanie 2021 r.
W całym 2021 r. Exclusive Networks wypracował 3,3 mld euro sprzedaży brutto, o 29,5 proc. więcej niż w 2020 r. Natomiast uwzględniając wyniki Veracompa za cały 2020 r. wzrost wyniósł 15,1 proc. r/r.
Migracja do chmury „ogromną szansą na rozwój”
Rekordowe wyniki są związane z zapotrzebowaniem na rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa, w których specjalizuje się VAD.
„Migracja do chmury i związana z nią złożoność stanowi ogromną szansę na rozwój, ponieważ pozwala nam jeszcze bardziej zbliżyć się do dostawców, partnerów i klientów końcowych” – twierdzi Jesper Trolle.
W jego ocenie na całym świecie rośnie świadomość cyberzagrożeń i tym samym zapotrzebowanie na rozwiązania z obszaru bezpieczeństwa cyfrowego. CEO przewiduje, że dynamika na rynku w krótkim i średnim terminie utrzyma się.
Wyniki Exclusive Networks w IV kw. 2021 r. oraz w całym 2021 r.


Podobne aktualności
Udany start Exclusive Networks w 2023 rok
Sprzedaż poprawiła się o 28 proc. i urosła we wszystkich regionach.
Exclusive Networks poprawił swoje rekordy w 2022 r.
„Cyberbezpieczeństwo jest jednym z największych wyzwań naszych czasów dla CIO" - komentuje coraz lepsze wyniki CEO Jesper Trolle.