Xiaomi po raz pierwszy w historii zostało marką smartfonów nr 1 na świecie – według danych Counterpoint Research.

W czerwcu 2021 r. chiński koncern osiągnął największy globalny wolumen sprzedaży smartfonów (w ujęciu miesięcznym), uzyskując 17,1 proc. udziału w rynku i wyprzedzając Samsunga (15,7 proc.).

Wobec maja 2021 r. sprzedaż Xioami wzrosła o 26 proc. Natomiast w podsumowaniu całego II kw. 2021 r. firma była numerem 2 na świecie.

Covid w Wietnamie rozdaje karty

Chociaż jest to wielkie osiągnięcie dla Xiaomi, może okazać się tymczasowe, gdy produkcja Samsunga odrodzi się po fali Covid-19 w Wietnamie. Z powodu lockdownu w tym kraju w II kw. br. z taśm zjechało znacznie mniej smartfonów Samsunga niż w I kw. br.

Xiaomi ze swoim silnym portfolio urządzeń średniej klasy i szerokim zasięgiem, okazało się największym beneficjentem powstałej w ten sposób luki.

Jeżeli jednak sytuacja w Wietnamie nie poprawi się, Xiaomi nadal będzie przejmować udziały koreańskiej marki.

10 lat firmy, 800 mln smartfonów

W II kw. 2021 r. Xiaomi zostało już numerem 1 na rynku smartfonów w Europie. Od czasu powstania w 2011 r. sprzedało 800 mln smartfonów – podaje Counterpoint.

Udziały w globalnej sprzedaży smartfonów Xiaomi, Samsunga i Apple’a od stycznia 2015 r. do czerwca 2021 r.

„Odkąd rozpoczął się upadek Huawei, Xiaomi konsekwentnie i agresywnie stara się wypełnić lukę powstałą w wyniku tego spadku. Rozwija się na dotychczasowych rynkach Huawei i Honor (m.in. w Europie). W czerwcu Xiaomi dodatkowo pomogło ożywienie w Chinach, Europie i Indiach oraz spadek Samsunga z powodu ograniczeń w dostawach” – komentuje dyrektor ds. badań Counterpoint Research, Tarun Pathak.