Handlowcy płacą za komentarze w Internecie
Firmy wynajmują agencje PR, żeby pozostawiały w Internecie pozytywne komentarze o oferowanych produktach. Taka usługa kosztuje od kilkuset do 20 tys. zł miesięcznie - poinformował Dziennik Gazeta Prawna.

Umieszczaniem wpisów w Internecie za pieniądze trudnią się tak zwani amplifyierzy. Ich zadanie polega na uczestnictwie w dyskusjach na forach, blogach, portalach społecznościowych. Chwalą w komentarzach produkty klienta, udając zwykłych internautów. Do ważniejszych obowiązków należy poszukiwanie w sieci negatywnych opinii o danej firmie czy produkcie i odpowiadanie na nie. W zależności od wymaganej przez klienta aktywności taka usługa kosztuje od kilkuset złotych miesięcznie do ok. 20 tys. zł. Zatrudnianie amplifyierów jest coraz częstszym zjawiskiem, gdyż decyzje zakupowe klientów często zależą od opinii znalezionych w sieci. Według DGP 40 proc. internautów decyduje się na zakup pod wpływem komentarzy umieszczonych w Internecie albo z niego rezygnuje.
Podobne aktualności
„Wzrost kosztów może przystopować rozwój infrastruktury światłowodowej”
Polska jest jednym z najbardziej wykluczonych cyfrowo krajów UE.
Mali operatorzy internetu są górą na polskim rynku
Polacy najchętniej kupują internet u małych i średnich operatorów. Jednak dofinansowanie zgarniają głównie duzi gracze.