Według badania serwisy, które umożliwiają płacenie przez Internet, to najczęściej wybierana opcja podczas zakupów online. Korzysta z niej 37 proc. z nich (26 proc. przed dwoma laty). Popularnymi metodami są również internetowe przelewy bankowe (28 proc., tyle samo, co przed rokiem) oraz uregulowanie należności gotówką przy odbiorze u kuriera (21 proc., czyli o 8 pp mniej niż rok temu).

¦ Zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez bankowość internetową lub gotówką przy odbiorze. Internauci chętniej wybierają e-przelewy i karty płatnicze. Biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, rynek powinien rozwijać się w taki sposób, by płacenie było równie łatwe z komputera, tabletu i telefonu ¦ komentuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska.

Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, wskazuje, że popularność e-płatności jest związana z tym, że klienci oczekują obecnie błyskawicznej wysyłki towaru. ¦ Serwisy e-płatności gwarantują natychmiastową finalizację zlecenia ¦ mówi Patrycja Sass-Staniszewska.

E-płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 proc. z nich wybiera tę metodę), klientów w wieku 24 – 35 lat (46 proc.) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 proc.).