Hakerzy udają kurierów
Microsoft został zdetronizowany na liście marek, pod które najchętniej podszywają się cyberprzestępcy.
Nazwa znanej firmy kurierskiej okazała się najlepsza do phishingu – według rankingu.
DHL, Microsoft, Whatsapp – te marki najczęściej imitują hakerzy w atakach phishingowych – wynika z raportu „Q4 Brand Phishing” Check Point Software.
Marka niemieckiej firmy kurierskiej „odebrała” pozycję lidera Microsoftowi. Zdaniem ekspertów w IV kw. 2021 r. 23 proc. wszystkich kampanii phishingowych wykorzystujących wizerunek popularnych brandów podszywało się pod DHL. W top 10 zmieścił się też FedEx (3 proc.).
Możliwe, że hakerzy podszywali się ostatnio pod firmy kurierskie częściej ze względu na rosnącą popularność zakupów internetowych. W końcu roku prawie każdy oczekuje na jakąś przesyłkę albo ją nadaje, więc fałszywki ze złośliwymi linkami czy załącznikami, udające DHL czy FedEx, mogły łatwiej uśpić czujność ofiar.
Raport za IV kwartał potwierdza również trend, który pojawił się w III kwartale: media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych. Co prawda Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki rankingu, jednak cyberprzestępcy obecnie chętniej podszywają się pod WhatsApp, który przesunął się z 6 na 3 pozycję, oraz LinkedIn (z 8 na 5 miejsce).
Top 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych w IV kw. 2021 r.:
1. DHL (23%)
2. Microsoft (20%)
3. WhatsApp (11%)
4. Google (10%)
5. LinkedIn (8%)
6. Amazon (4%)
7. FedEx (3%)
8. Roblox (3%)
9. Paypal (2%)
10. Apple (2%)
Źródło: Check Point Software
Jak zauważa ekspert Check Pointa, grupy przestępcze wykorzystują trendy konsumenckie, naśladując popularne marki. Wygląda też na to, że media społecznościowe nadal będą silnie atakowane przez hakerów.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Trzy najczęstsze zagrożenia w polskich sieciach firmowych
Polskie przedsiębiorstwa są atakowane średnio 1170 razy w tygodniu.
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.