GUS: gorsza koniunktura w handlu detalicznym
Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym w styczniu jest oceniany negatywnie, podobnie jak przed rokiem i gorzej niż w grudniu. Powodem są pesymistyczne prognozy dotyczące sprzedaży.
Z danych GUS wynika, że poprawę koniunktury sygnalizuje 16 proc. firm, a pogorszenie 22 proc. (w grudniu odpowiednio 18 i 20 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznały, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Wprawdzie badane firmy odnotowały w sumie nieznaczny wzrost obrotów, jednak przeważa opinia, że będzie gorzej – pesymistyczne są prognozy dotyczące sprzedaży i regulowania bieżących zobowiązań finansowych. Panuje przekonanie, że wzrosną ceny. Poziom zapasów jest nadal uważany za nadmierny, w związku z tym ilość zamawianych towarów może być znacząco ograniczana. Handlowcy planują redukcje zatrudnienia, na poziomie nieznacznie niższym niż zapowiadano w grudniu. Najbardziej negatywnie koniunkturę oceniają firmy mikro i małe przedsiębiorstwa. W większych organizacjach panują nieco lepsze nastroje.
Podobne aktualności
Przetarg w GUS: 11,5 mln zł i dwie oferty
Wykonawcy to dwie firmy z Zabrza. Zaproponowali wyższe stawki, niż kwota jaką GUS przygotował na realizację zamówienia.
25 proc. polskich firm ma szybki internet 500 Mbit/s
Odsetek przedsiębiorstw podłączonych do szybkiej sieci wzrósł nieznacznie w ciągu roku.
10 proc. polskich firm sprzedaje na platformach e-commerce
Spadł odsetek przedsiębiorstw, handlujących poprzez własną stronę internetową albo aplikację.