Groupon: przychody mniejsze o połowę, nadal straty
Serwis zbiorowych zakupów skorygował wyniki za 2010 i 2011 r. Przychody okazały się o połowę niższe w porównaniu z wcześniejszymi informacjami.
W dokumentach przedstawionych amerykańskiej komisji papierów wartościowych (SEC) serwis znacznie zmniejszył podane wcześniej wyniki sprzedaży – np. przychody za 2010 r. wyniosły nie 713,4 mln dol., jak informowano dotychczas, lecz 312,9 mln dol., natomiast w II kw. 2011 r. na konta firmy wpłynęło 393 mln dol. (wcześniej mówiono o 878 mln dol.).
Skąd taka duża różnica? Okazało się, że opublikowane poprzednio liczby nie uwzględniały prowizji dla firm ogłaszających się na Grouponie, a tylko wartość sprzedanych kuponów. Nowe dane obejmują kwoty, które rzeczywiście trafiły do kasy firmy. Wpływy są jednak nadal mniejsze od kosztów. W I poł. 2011 r. przychody Groupona wyniosły 688,1 mln dol. (po korekcie), a koszty – 906,3 mln dol. Strata netto spółki za I poł. br. to 223,7 mln dol. (8 razy więcej niż rok wcześniej).
Podobne aktualności
Rekordowe przychody ELKO Group
W 2020 r. ELKO Group odnotowało wzrosty na wszystkich jedenastu rynkach, na których działa.
Chmura poprawia przychody Oracle’a
Koncern software'owy kontynuuje transformację do chmury. Przychody z usług w tym obszarze w minionym kwartale finansowym wzrosły o ponad 50 proc. Tymczasem klasyczny biznes przeżywa stagnację.
ABC Data: 336 mln zł przychodów w sierpniu
Spółka podała informację o szacunkowych skonsolidowanych przychodach ze sprzedaży w minionym miesiącu.