Google zamyka swój kolejny biznes
"Nie zyskał oczekiwanej popularności" - tłumaczy koncern.
Prognozy dla gamingu online przewidują duży wzrost. Google jednak pasuje.
Google zamknie Stadia – usługę chmurowego gamingu. Zostanie wyłączona w styczniu 2023 r.
„Chociaż podejście Stadia do strumieniowania gier dla konsumentów opierało się na mocnych fundamentach technologicznych, nie zyskało ono wśród użytkowników oczekiwanej popularności” – tłumaczy decyzję dyrektor generalny Stadii, Phil Harrison.
Google: pozostaniemy zaangażowani w gaming
Jednak jednocześnie dyrektor utrzymuje, iż platforma technologiczna, na której opiera się Stadia, sprawdziła się na dużą skalę i wykracza poza gry.
„Widzimy wyraźne możliwości zastosowania tej technologii w innych częściach Google, takich jak YouTube, Google Play i nasze działania w zakresie rzeczywistości rozszerzonej (AR), a także udostępnienia jej naszym partnerom branżowym, co jest zgodne z kierunkiem, w którym widzimy przyszłość gier” – tłumaczy dyrektor.
Zapewnia, że Google nadal pozostanie silnie zaangażowany w gaming. Zapowiada inwestycje w nowe narzędzia, technologie i platformy.
W związku z zamknięciem swojej platformy gier, Google obiecuje klientom refundację wszystkich zakupów sprzętu Stadia w Google Store, a także wydatki na gry i treści dodatkowe, dokonane w sklepie Stadia.
Rynek będzie warty 33 mld dol.
Google zamyka Stadię w czasie, gdy prognozy dla gamingu online pomimo końca lockdownów (gdy granie osiągnęło szczyty popularności) nadal przewidują szybki wzrost. Jak podaje Statista, rynek ten w 2022 r. będzie wart 23,56 mld dol., a do 2027 r. powinien urosnąć do blisko 33 mld dol. Liczba graczy online za 5 lat ma sięgnąć przeszło 1,3 mld.
W lutym br. serwis AllStadia szacował liczbę użytkowników platformy gamingowej Google’a na ok. 2 mln. Czyli niewiele biorąc pod uwagę globalną liczbę graczy.
Stadia przetrwała na rynku 3 lata. W minionych latach ze swoimi platformami do grania online wystartowali m.in. Microsoft, Sony, Nvidia.
CEO Google’a niedawno zapowiedział „uproszczenie firmy” i koncentrację na zwiększeniu produktywności.
W ostatnich tygodniach koncern zdecydował o wycofaniu z oferty własnych chromebooków. Firma rezygnuje też z części projektów B&R.
Podobne aktualności
Ceneo poszło do sądu przeciwko Google’owi
Warszawski sąd zakazał faworyzowania przez koncern własnej porównywarki cen.
Agora chce odszkodowania od Google’a
Firma z Polski dołączyła do postępowania przeciwko gigantowi. Ponad 30 podmiotów domaga się od niego 2,1 mld euro.