Nowa fala pandemii rozlewająca się po świecie skłania korporacje do radykalnych decyzji. Pracownicy Google’a, którzy chcą wrócić do biur w USA, muszą być zaszczepieni przeciwko Covid-19. CEO Sundar Pichai zapowiedział, że najpierw taki obowiązek obejmie Stany Zjednoczone, ale w kolejnych miesiącach zostanie rozszerzony na inne regiony, tam gdzie szczepionki będą powszechnie dostępne. Jednocześnie w związku z rosnącą liczbą zakażeń powrót do pracy w biurach Google’a w USA przełożono na 18 października br.

Facebook wydaje się mniej radykalny. Zapowiedział, że wdroży obowiązek szczepień dla pracowników w USA w zależności od „lokalnych warunków i przepisów”. Kwestia podejścia do szczepień pracowników w oddziałach poza Ameryką jest analizowana – wynika z informacji szefowej HR Lori Goler według Techcrunch.

Facebook przygotuje także procedury dla tych, którzy nie mogą się zaszczepić ze względów medycznych lub innych. Powrót do biur ma nastąpić we wrześniu.

Hybrydowa przyszłość w koncernach

Jak na razie inne koncerny nie zaostrzyły wymagań w kwestii szczepień, zdecydowano natomiast o hybrydowym systemie pracy.

Apple podobnie jak Google przesunęło powrót do biur na październik. Przypuszcza się, że pracownicy będą w biurach 3 dni w tygodniu.

Cisco zdecydowało się wprowadzić powszechną pracę hybrydową po wewnętrznym badaniu, w którym mniej niż ¼ pracowników chce powrotu do biur na trzy lub więcej dni w tygodniu, po ich ponownym otwarciu.

Postanowiono, że pracownicy będą mogli sami zdecydować czy i w jakim wymiarze pracują z domu lub biura. Firma nie będzie narzucać odgórnych norm i pozostawi tę decyzję samym zespołom i ich szefom.

LinkedIn daje do wyboru pracę zdalną w pełnym wymiarze godzin lub opcję hybrydową. Decyzje o otwarciu biur będą podejmowane w zależności od sytuacji epidemicznej w konkretnym kraju.