Sprzedawcy, którzy wzięli udział w badaniu, w większości uważają że poradzą sobie na rynku opanowywanym przez gigantów w e-handlu. Sądzą, że ich mniejsze firmy będą rozwijać się równolegle. Takie założenia opierają na dwóch przesłankach: uznali wpływ e-sklepów na prowadzoną przez nich działalność za neutralny lub pozytywny, a ponadto wierzą, że będą funkcjonowali lepiej niż portale. Sektor e-commerce generuje obecnie 15,1 proc. wartości sprzedaży przedsiębiorstw na terenie Unii Europejskiej. Liderem jest Irlandia – 52,1 proc. całkowitego obrotu pochodzi ze sprzedaży produktów i usług online. Wartość ta jest również bardzo wysoka w Czechach (29,3 proc.) i na Węgrzech (20,2 proc.).

– Bez wątpienia w najbliższych latach na znaczeniu będą zyskiwać globalne platformy e-commerce, co nie zmienia faktu, że kluczem do sukcesu i powiększania udziałów rynkowych wciąż pozostaje współpraca pomiędzy e-detalistami i operatorami logistycznymi – komentuje Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.