Gigabyte postanowił wprowadzić na rynek płyty główne z chipsetami Intela H67 i P67, których sprzedaż wstrzymano z powodu wady związanej z interfejsem SATA II  (Intel poinformował o niej na początku miesiąca). Nowe poprawione układy scalone Intela będą dostarczane producentom od końca lutego, w tej sytuacji Gigabyte zdecydował się odblokować sprzedaż płyt, które wspomnianą wadą są potencjalnie zagrożone (według Intela problem może dotyczyć 5 proc. chipsetów). Jak poinformował Piotr Kozieł, Technical Manager Gigabyte’a, producent wcześniej rozesłał informację w tej sprawie do pośredników.

– Nasi dystrybutorzy, jak również resellerzy, zostali  poinformowani o problemie z chipsetami Intela oraz o sposobach ich rozwiązania, dlatego sprzedaż odbywa się w sposób klarowny dla obu stron – zapewnił przedstawiciel Gigabyte’a – Dystrybutorzy umieścili stosowne adnotacje w swoich systemach sprzedażowych. Resellerzy powinni udzielić klientom niezbędnych informacji, jaki problem może wystąpić na płycie i jak sobie z nim poradzić.

Gigabyte przypomina, że złącza SATA I i SATA III na nowych płytach nie są zagrożone wspomnianym problemem, w związku z tym użytkownik powinien do nich podłączyć podzespoły komputera, o ile nie potrzebuje większej liczby interfejsów.

Wszystkie zakupione płyty Gigabyte’a ze „starymi” chipsetami Intela H67 i P67 będzie można wymienić. Warunek jest jeden – rejestracja na stronie internetowej. Producent umieścił na swojej stronie WWW formularz zgłoszeniowy – klienci końcowi, którzy do końca marca 2011 r. zarejestrują swój produkt na stronie http://www.gigabyte.pl/media/1699 uzyskają prawo do jego wymiany (Gigabyte zastrzega sobie 14-dniowy termin potrzebny do wymiany starej rewizji płyty głównej na nową, począwszy od daty zwrotu wadliwego egzemplarza). Każdy użytkownik zostanie poinformowany e-mailem o możliwości i sposobie wymiany płyty głównej. Rozpoczęcie wymiany zarejestrowanych płyt szacowane jest na kwiecień 2011 r. Klienci, którzy do końca marca 2011 nie zarejestrują potencjalnie wadliwego egzemplarza płyty w systemie, będą mogli zgłosić reklamację (nawet, gdy nie doszło do awarii) – producent zobowiązuje się do naprawy urządzenia.