Bogactwo inwestycji i rosnący entuzjazm konsumentów napędzają wartość wydatków na rozwiązania inteligentnego domu. Według ABI Research wartość tego rynku sięgnie 123 mld dol. do 2022 r. Obecnie wynosi ona 56 mld dol. Technologie smart home należą zdaniem analityków ABI do grupy najbardziej przekonujących technologii transformacyjnych. 

Rośnie więc liczba producentów zainteresowanych oferowaniem produktów dla inteligentnego domu, w rezultacie czego rynek ten stał się bardzo skomplikowany. Firma badawcza zidentyfikowała ponad 150 vendorów rozwiązań smart home z zakresu bezpieczeństwa, zarządzania energią, domową rozrywką i mediami, zdrowiem i personalizacją. Kluczowa dla rozwoju tego rynku staje się więc współpraca między licznymi dostawcami.  Niektóre z największych firm na świecie – Amazon, Apple, Google i Samsung – aktywnie angażują się na rynku inteligentnego domu, ale nie są w stanie zapewnić wszystkiego, co jest potrzebne – przypomina ABI Research. Partnerstwa są więc kluczowe nawet dla firm o ugruntowanej pozycji, aby mogły wzmacniać ją również na tym polu.

W Polsce według badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej ponad jedna trzecia (35,5 proc.) konsumentów spotkała się z pojęciem inteligentnego domu, ale tylko 5,4 proc. twierdzi, że korzysta z takich rozwiązań. Osoby, które twierdzą, że używają urządzeń bądź systemów smart home, najczęściej mają na myśli smart tv (73,7 proc.). Sporo mniejsza grupa (23,5 proc.) ma zainstalowane inteligentne czujniki (23,5 proc.). Na kolejnych miejscach znajduje się inteligentne oświetlenie (16,8 proc.) i ogrzewanie (13,2 proc.), a dalej sprzęty AGD – lodówka i pralka. Monitoringu używa 9,6 proc. z tych, którzy mają "smart home".