Światowa sprzedaż monitorów LCD pozostaje na podobnym poziomie co w ub.r., dzięki popytowi na modele gamingowe i biznesowe. Wraz z rosnącą sprzedażą urządzeń dla graczy i rosnącymi zyskami (średnia cena idzie w górę), liderzy rynku – Asus, BenQ i Acer – spodziewają się zaostrzenia konkurencji ze strony nowych graczy na tym rynku. Są to Samsung, LG, HP, Lenovo oraz AOC i Philips. 

W segmencie monitorów do gier z częstotliwością odświeżania 144 Hz Asus, BenQ i Acer bardzo mocno konkurują między sobą. W  2016 r. liderem jest Asus z udziałem w rynku w wysokości 35 proc., za nim są BenQ (22-24 proc.) i Acer (7-19 proc.).
 
Sprzedaż rośnie co roku w dużej skali. W 2017 r. spodziewany jest wzrost dostaw monitorów gamingowych na światowy rynek do 2,5 mln szt. (wobec 1,2 mln szt. w 2016 r. i 550 – 600 tys. w 2015 r.), a w 2018 r. – do 3,5 mln szt.  Tym niemniej modele gamingowe odpowiadają za 1-2 proc. sprzedaży wszystkim monitorów LCD, aczkolwiek generują ok. 3 proc. obrotu ze względu na wysokie średnie ceny.
 
Największą popularnością cieszą się ekrany o rozmiarze 23- do 24 cali, w cenie od 299 a 499 dol. (70 proc. sprzedaży), kolejne są 27-calowe modele za 349 a 899 dol., a następnie ekrany 34- i 35-calowe. Produkty z ekranami większymi niż 35 cali odnotowały zauważalny wzrost sprzedaży głownie w Ameryce Północnej i Europie.

Zakrzywione monitory LCD nie odniosły znaczącego sukcesu w 2016 r., ale oczekuje się, że ich popularność wzrośnie wśród graczy i spodziewany jest duży wzrost sprzedaży w 2017 r.

Źródło: Digitimes