Piwik PRO została założona w 2013 roku we Wrocławiu. Każdego roku zwiększała swoje przychody średnio o 85 proc. Z jej produktów korzysta obecnie kilkuset klientów, głównie z Europy i USA. Wśród nich jest około 80 globalnych koncernów, w szczególności z sektora bankowego i telekomunikacji. Firma dostarcza kompleksowe, zaawansowane rozwiązania IT z obszaru narzędzi dla marketingu, przede wszystkim z zakresu web analytics i tag management.

Tak wysokie dofinansowanie polskich firm ze strony funduszy inwestycyjnych jest rzadkością. Według danych Lewiatan Business Angels średnia wartość inwestycji kapitałowej w polskie startupy wynosi 3 mln zł. Piwik PRO przekonała inwestorów dotychczasowymi osiągnięciami oraz perspektywą dynamicznego wzrostu światowego rynku web & mobile analytics. Oprócz dokapitalizowania spółka uzyskała także dostęp do światowego know-how.

Narzędzia wrocławskiej firmy wykorzystywane są między innymi do gromadzenia, systematyzowania, analizowania i przetwarzania danych ze stron i aplikacji. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę i udoskonalanie produktów oraz rozwój kanałów sprzedaży. Nowe rozwiązania pozwolą m.in. wykorzystywać zgromadzone i przetworzone dane w celu personalizacji treści wyświetlanych użytkownikom.