Armatis, francuska firma specjalizująca się w outsourcingu obsługi klienta i sprzedaży (call i contact center), oficjalnie otworzyła swoje nowe biuro w Gdańsku. Chce zatrudnić w nim ok. 280 pracowników w ciągu najbliższego roku. Obecnie zespół liczy 120 osób.

Oddział w biurowcu Wave stanie się jednym z największych centrów outsourcingu obsługi klienta w różnych językach i sprzedaży w Polsce.

Armatis zatrudnia obecnie ok. 2 tys. pracowników i współpracowników w 6 biurach w Polsce. Oprócz Gdańska, są to Bielsko-Biała, Katowice, Kraków, Stalowa Wola i Warszawa.

Klienci oczekują wsparcia w ojczystym języku

Pracownicy gdańskiego biura Armatis będą pracowali przede wszystkim w projektach realizowanych dla różnych globalnych marek (bankowość, turystyka, e-commerce i in.). Jak utrzymuje firma, usługi wielojęzycznych centrów obsługi są obecnie bardzo poszukiwane na rynku, ponieważ klienci oczekują wsparcia i informacji w ich własnym języku.

Według Komisji Europejskiej 82 proc. konsumentów jest mniej skłonnych do zakupu produktów, jeśli nie są one oferowane w ich rodzimym języku. Co ciekawe, nie ma przy tym znaczenia poziom ich znajomości języka angielskiego.

Jak twierdzi francuska firma, call i contact center to miejsca, w których jest najwięcej potencjalnych korzyści z wdrożenia automatyzacji procesów (RPA), ze względu na dużą ilość powtarzalnych czynności. Według Forrestera 44 proc. firm z branży call i contact center korzysta z systemów RPA.