Nowa wersja FortiPartner Program 2013 (FPP) ma na celu dopasowanie obecnej strategii biznesowej Fortinetu, polegającej na dostarczaniu na rynek szerokiej gamy rozwiązań systemów bezpieczeństwa sieciowego, do inwestycji realizowanych przez kanał – w wykfalifikowany personel sprzedaży i certyfikowany zespół techniczny. Producent oferuje też więcej korzyści w obszarach sprzedaży, marketingu i szkoleń.

Do sieci partnerskiej Fortinetu obecnie należy ponad 10 000 firm na całym świecie, a co kwartał do współpracy dołącza ponad 300 nowych. Przy wyborze Autoryzowanych Partnerów producent bierze się pod uwagę szereg kryteriów, w tym wielkości firmy, jej potencjał oraz zaangażowanie w rozwój marki i jej rozwiązań.

Nowy program FortiPartner zawiera następujące elementy kluczowe:

nową specjalizację technologiczną – FortiWireless: do już istniejących specjalizacji FortiMail i FortiWeb, Fortinet docyz akredytację FortiWireless, która pozwala partnerom uzyskać status specjalisty ds. technologii bezprzewodowych – FortiWireless Specialist.

nowe szkolenie on-line dla handlowców – FCSA: producent we współpracy z Autoryzowanymi Centrami Szkoleniowymi oferuje szeroką gamę szkoleń dla inżynierów systemowych. Do tej pory ponad 1000 pracowników firm partnerskich uzyskało certyfikat FCNSP (Fortinet Certified Network Security Professionals – certyfikowany inżynier ds. bezpieczeństwa sieci). W nowym programie FPP wprowadza si dodatkowe szkolenie – Fortinet Certified Sales Associate (FCSA) – specjalnie zaprojektowane dla działów handlowych, które certyfikuje partnerów w zakresie podstawowych zagadnień oraz sprzedaży usług i produktów bezpieczeństwa Fortinetu.

nowy poziom partnerski – Bronze+: status Bronze+ stworzony został dla partnerów z ugruntowanym doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań bezpieczeństwa dla MŚP i gotowych dalej rozwijać współpracę z Fortinetem. W zamian otrzymują dodatkowe wsparcie i korzyści sprzedażowe, marketingowe oraz szkoleniowe.