Zmiany mają pomóc partnerom poszerzeniu wiedzy o produktach firmy, rozbudowywaniu oferty usług i wejściu w nowe segmenty rynku zabezpieczeń.

Nowy program FortiPartner składa się z dwóch najważniejszych elementów:


1. Program certyfikacji ekspertów ds. bezpieczeństwa sieciowego (NSE, Network Security Expert)

Ośmiopoziomowy program certyfikacji ma umożliwić partnerom zdobycie eksperckiej wiedzy na temat całego portfolio rozwiązań Fortinetu. Obejmuje różne rodzaje kursów (do samodzielnej nauki, prowadzone przez instruktorów oraz zajęcia praktyczne) dla inżynierów i innych osób zaangażowanych we wsparcie klientów.

W programie NSE przygotowano materiały, które nie były dostępne w ramach certyfikacji FCNSA i FCNSP. Będzie on stopniowo zastępował wszystkie obecne certyfikaty. Kursy internetowe są bezpłatne dla obecnych partnerów. Dzięki certyfikacji uzyskują oni dostęp do dodatkowych korzyści, jak zaproszenia na wydarzenia tylko dla uczestników programu NSE.

 

2. Ujednolicenie poziomów partnerstwa na całym świecie

Wprowadzono szereg modyfikacji, które mają lepiej dopasowywać wsparcie do indywidualnych celów biznesowych partnerów, ułatwić rozwój i wejście w nowe segmenty sprzedaży. Dostępne poziomy partnerskie to:

• Platynowy (Platinum) – eksperci, którzy regularnie wykazują wysokie przychody, mają kompetencje do wdrażania pełnego zakresu rozwiązań zabezpieczających Fortinetu, są w stanie zaoferować klientom najlepsze wsparcie.

• Złoty (Gold) – sprzedawcy pełnego zakresu rozwiązań Fortinetu w wielu niezależnych projektach, oferujący wysoki poziom obsługi klientów i wsparcia, aktywnie poszukujący nowych możliwości sprzedaży.

• Srebrny (Silver) – partnerzy oferujący wysokiej jakości rozwiązania zabezpieczające małym i średnim klientom, mający dużą wiedzę na ich temat.

• Partnerzy autoryzowani (Authorized) – pierwszy poziom wymagany do dołączenia do sieci partnerów handlowych Fortinetu.

 

Producent poinformował także o inwestycjach we wsparcie marketingowe, obejmujące lokalne rynki.