Dostawca zintegrowanych i zautomatyzowanych rozwiązań do ochrony cyfrowej w I kw. 2020 r. pokazał wyraźną poprawę wyników finansowych. Przychody wzrosły o 22 proc. rok do roku, do 576,9 mln dol. (w tym z produktów +18 oproc.). Kwota zafakturowanych zamówień jest wyższa o 21 proc. niż rok wcześniej.  Marża operacyjna (non-GAAP) wzrosła o 190 pkt bazowych, do 22,3 proc.

Zysk netto wzrósł do 104 mln dol. z 58,8 mln dol. przed rokiem (w br. zwiększyły go o 28 mln dol. wpływy z praw własności intelektualnej).
 
Ken Xie, założyciel, prezes i dyrektor generalny Fortinetu, twierdzi, że wyniki są rezultatem strategicznych inwestycji w produkty i usługi, ekspansji na sąsiednie rynki oraz rozwoju kanału sprzedaży.

Utrzymuje, że dostarczone rozwiązania sprawdzają się we wsparciu pracowników zdalnych i wideokonferencji, a oferta wpisuje się w aktualne trendy (SD-WAN, rozwiązania hybrydowe i wielochmurowe).

Także w II kw. 2020 r. Fortinet spodziewa się większej sprzedaży niż przed rokiem – w przedziale 590 – 605 mln dol. Rok wcześniej przychody wyniosły 521,7 mln dol. Marża operacyjna – 23-24 proc. (non-GAAP) – powinna być podobna jak w II kw. 2019 r.