Sprzedaż Fortinetu w III kw. br. zwiększyła się o 19 proc. r/r, do 651,1 mln dol. Firma poprawiła marżę operacyjną o 110 pkt, do 19,5 proc. Zysk netto wzrósł o 54 proc., do 123,4 mln dol. Analitycy nie spodziewali się, że będzie aż tak dobrze.

„Pandemia przyspieszyła transformację cyfrową i migrację danych do chmury oraz wpłynęła na stworzenie wielu obszarów, które wymagają ochrony” – komentuje wyniki Ken Xie, założyciel, prezes i dyrektor generalny Fortinetu.

Zwraca uwagę na zabezpieczenie wszystkich segmentów sieci, niezależnie od tego, czy znajdują się w oddziale firmy, w chmurze, w centrum danych, w domu czy na brzegu sieci WAN. Potwierdza to duże w tym roku zapotrzebowanie na rozwiązania Secure SD-WAN – przychody wzrosły tutaj dwukrotnie wobec ub.r. Widoczna jest więc kontynuacja trendu z II kw. br., gdy wpływy z bezpiecznych SD-WAN osiągnęły rekordowy poziom.

Fortinet odnotował także spory wzrost zapotrzebowania na kompleksowe rozwiązanie do ochrony przedsiębiorstwa (security fabric).