Firmy toną w aplikacjach. Jedna organizacja ma ich ponad 1000
Problemy z integracją podnoszą koszty. Dla 36 proc. firm to największe wyzwanie.

Jedna trzecia organizacji planuje zainwestować w zrobotyzowaną automatyzację procesów (RPA).
Liczba aplikacji biznesowych w firmach wzrosła o prawie 10 proc., w ciągu ostatniego roku, do 1061 w jednej firmie – taka jest średnia według badania Salesforce.
Taka masa powoduje szereg wyzwań. Jedynie 29 proc. firmowych aplikacji jest ze sobą zintegrowanych (czyli ponad 70 proc. nie współpracuje ze sobą), co prowadzi do dublowania pracy, obniżenia produktywności, budowania rozłącznych doświadczeń i w efekcie do wzrostu kosztów.
Już 36 proc. respondentów twierdzi, że integracja silosowych aplikacji i danych jest ich największym wyzwaniem związanym z transformacją cyfrową.
Nie jest to tanie przedsięwzięcie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firmy wydały średnio 4,7 mln dol. na wdrożenie niestandardowych integracji, co stanowi 21-proc. wzrost z 3,7 mln dol. przed rokiem.
Pomaga low-code
Salesforce utrzymuje, że są sposoby na przyspieszenie integracji i niższe koszty. Otóż 99 proc. podmiotów definiowanych jako zaawansowane cyfrowo wykorzystuje interfejsy API do integracji aplikacji i danych.
Natomiast 68 proc. organizacji, które – jak to określono – wyprzedzają planowany postęp transformacji cyfrowej, wdrożyły strategię upoważniania użytkowników nietechnicznych do integracji aplikacji i źródeł danych za pomocą API. Udowadnia to według dostawcy, że narzędzia low-code mogą poprawić sprawność biznesu.
Potrzebują automatyzacji
Zespoły IT coraz częściej sięgają po automatyzację w celu zwiększenia wydajności i produktywności firmy. W RPA stale inwestuje 33 proc. organizacji, a 92 proc. pracowników uważa, że co najmniej jeden dział w ich firmie wymaga zarówno integracji, jak i automatyzacji.
Profesje i sektory nie niezwiązane z technologią, które najczęściej zgłaszają potrzebę automatyzacji, to data science (64 proc.), produkt (62 proc.), analitycy biznesowi (61 proc.), obsługa klienta (58 proc.), finanse (57 proc.), marketing (56 proc.), inżynieria (56 proc.) i HR (52 proc.) najczęściej zgłaszają potrzebę automatyzacji w swoich działach.
Według raportu poprzez korzystanie z narzędzi automatyzacji, przedsiębiorstwa zaoszczędziły do 109 mld godz. każdego miesiąca.
Przyjmując jednolite podejście do integracji, zarządzania interfejsami API i automatyzacji, firmy są w stanie napędzać wydajność, sprawność i ciągłe innowacje – twierdzi Salesforce.
———————
W ramach „Connectivity Benchmark Report” MuleSoft (firma należąca do SalesForce’a) we współpracy z Vanson Bourne przebadała 1050 dyrektorów IT oraz decydentów IT w firmach zatrudniających co najmniej 1 tys. pracowników w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Holandii, Australii, Singapurze, Hong Kongu i Japonii. Ankietę przeprowadzono w październiku i listopadzie 2022 r.
Podobne aktualności
33 proc. menedżerów chce ograniczyć cyfryzację
Szefowie są ostrożni, ale pracownicy widzą korzyści z digitalizacji. „Wzrost sektora IT w Polsce przebije prognozowaną wartość” – komentuje prezes.
O 40 proc. wzrosły koszty nieudanej transformacji cyfrowej
Niepowodzenie digitalizacji staje się coraz droższe dla firm.
Duże przetasowania w kierownictwie Salesforce’a
Dwóch dyrektorów odchodzi, trzech przychodzi do zarządu. Wcześniej ogłoszono inne odejścia.