Firmy rodzinne wydadzą więcej na IT
Młode pokolenie zamierza więcej inwestować w nowe technologie i innowacje.
Firmy rodzinne nie korzystają w pełni z nowych technologii. Przejmujące stery w rodzinnych biznesach młode pokolenie chciałoby to zmienić. Jedynie 7 proc. sukcesorów uważa, że ich przedsiębiorstwa posiadają strategię biznesową dopasowaną do obecnych czasów. 36 proc. jest sfrustrowanych tym, że ich rodzice nie w pełni rozumieją szanse i zagrożenia, jakie niosą nowe technologie. Takie wnioski płyną z raportu „O biznesie rodzinnym głosem sukcesorów. Różne ścieżki, te same priorytety” przygotowanego przez PwC i Instytut Biznesu Rodzinnego.
Autorzy raportu podkreślają, że polscy sukcesorzy przywiązują dużą wagę do takich obszarów jak: digitalizacja, innowacje i profesjonalizacja. 75 proc. uczestników badania uważa, że kluczowe znaczenie ma opracowanie strategii biznesowej dostosowanej do wyzwań obecnej transformacji.
82 proc. sukcesorów w polskich firmach rodzinnych jest przekonanych, że innowacje mają fundamentalne znaczenie dla firmy. Tylko 15 proc. sądzi jednak, że ich biznes dobrze sobie z nimi radzi. Zdaniem autorów raportu to sygnał wskazujący na istnienie luki kompetencyjnej. Innowacje mogące umocnić pozycję rynkową przedsiębiorstwa, wciąż w wielu spółkach nie są wykorzystywane w sposób skuteczny i nie wspierają ich rozwoju. Już jednak sama świadomość niedostatków w tym zakresie ma duże znaczenie. Daje nadzieję, że wyniki te ulegną poprawie.
Podobne aktualności
Kraje CEE i Polska mogą być liderami sektora IT w UE
Mamy duży potencjał do szybkiego rozwoju branży, jednak jest wiele barier do pokonania na tej drodze - wynika z raportu.
Marek Chlebicki partnerem w PwC Polska
Będzie odpowiadał za wsparcie klientów w trzech obszarach zarządzania ryzykiem IT i danymi.
58 proc. polskich prezesów uważa, że wdrożenie GenAI poprawi efektywność pracy
"Polscy prezesi w deklaracjach są odważniejsi niż ich odpowiednicy na świecie, ale w praktyce wiemy, że wciąż dominuje u nich większa awersja do ryzyka" - twierdzi ekspert.