Firmy poszukają nowych partnerów do cyfryzacji. Oto warunki
Konieczność inwestycji w nowoczesne miejsca pracy skłoni organizacje do ponownego rozważenia relacji z dostawcami.
Przedsiębiorstwa muszą uczynić z poprawy doświadczenia rozproszonych pracowników strategiczny imperatyw – radzą analitycy.
Firmy nadal będą inwestować w transformację miejsca pracy. Otóż 41 proc. planuje zwiększyć swoje budżety na transformację miejsca pracy o 5 proc. lub więcej w 2023 r. – według raportu Omdia „Future of Work”.
W związku tym, że organizacje starają się sprostać wymaganiom hybrydowych i mobilnych pracowników, 73 proc. ponownie rozważa swoje istniejące partnerstwo z dostawcami rozwiązań cyfrowych, a w korporacjach (ponad 10 tys. pracowników) – 81 proc. Chodzi o dostawców technologii, usług telekomunikacyjnych oraz usług IT.
Wybierając nowego partnera do digitalizacji, firmy będą szukać takich, którzy mają udokumentowane doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego (37 proc.), tworzą najlepsze rozwiązania cyfrowe (35 proc.), posiadają zestaw silnych kompetencji w zakresie usług profesjonalnych (33 proc.) i innych usług w ramach outsourcingu (30 proc.) – wynika z badania.
Doświadczenie pracowników strategicznym imperatywem
Z raportu wynika, że w ciągu najbliższych dwóch lat 48 proc. pracowników będzie działać w trybie mobilnym lub hybrydowym.
Co istotne, prawie 50 proc. przedsiębiorstw uważa, że wydajność i współpraca zespołów poprawiły się dzięki pracy zdalnej i mobilnej, z tym że nie tak mało, bo 25 proc. uważa, że uległa pogorszeniu.
Jak zauważają analitycy, wydajność pracowników, komunikacja i współpraca oraz zatrzymanie fachowców w firmie zależą od doświadczenia, jakie zapewnia im organizacja, stąd przedsiębiorstwa muszą uczynić z poprawy doświadczenia strategiczny imperatyw.
Podobne aktualności
Entuzjazm przedsiębiorstw wobec generatywnej AI wzrósł pod koniec 2023 r.
Sprzedaż wyświetlaczy AIO LED nabiera tempa
Wirtualne studia w edukacji i firmach będą obszarem wzrostu dla LED-ów.
Praca hybrydowa i wideokonferencje pociągną w górę rynek ProAV
"Wzrost w 2024 r. będzie napędzany interaktywnymi wyświetlaczami dotykowymi i poszerzeniem ich możliwości w sektorze korporacyjnym" - uważa analityk.