Badanie pokazuje trend coraz większego popytu w internetowych kanałach sprzedaży wśród zachodnich przedsiębiorców (dane pochodzą z III kw. br. z USA, Kanady, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii). 

Okazało się, że niemal połowa (49 proc.) klientów biznesowych preferuje zakupy, związane z pracą, w witrynach konsumenckich. W odpowiedzi na zainteresowanie przedsiębiorców 83 proc. dostawców e-commerce B2B zadeklarowało, że wprowadza innowacje dla nabywców biznesowych obecnie lub zamierza je wdrożyć w ciągu 6 miesięcy.

Klienci oczekują przede wszystkim poszerzonych funkcji wyszukiwania w serwisach e-commerce (60 proc. odpowiedzi) i możliwości oceny oferowanych produktów i usług (58 proc.). Prawie 7 na 10 kupujących B2B preferuje bezpośrednie płatności online, przede wszystkim kartą kredytową (50 proc.).

Z badania wynika, że dostawcy  wsłuchują się w te opinie – w ciągu najbliższych 18 miesięcy 48 proc. z nich planuje ulepszenie opcji wyszukiwania na stronie, a 42 proc. chce zaoferować bardziej spersonalizowane produkty i usługi. Znaczna większość (86 proc.) już akceptuje płatności kartą. 

Zdaniem 83 proc. badanych najważniejsze dla sukcesu firmy e-commerce jest wdrożenie strategi wielokanałowej, jak porzeszanie funkcjonalności serwisów dla urządzeń mobilnych. Sprzedawcy B2B spoglądają także dalej w przyszłość, wskazując technologie, które ich zdaniem wzmocnią ich biznes. Najwięcej (62 proc. badanych) postawi na zautomatyzowanie ustalania cen, stosowanie spersonalizowanych rekomendacji dla klientów (56 proc.) oraz włączenie do procesu zakupów urządzeń noszonych (49 proc.).