Z badań ArchiDoc wynika, że prawie co trzeci przedsiębiorca decyduje się na outsourcing back-office (np. skanowanie i obieg dokumentów, rejestracja danych w systemach informatycznych, archiwizacja) m.in. ze względu na możliwość skoncentrowania się na działalności operacyjnej i zmniejszenie kosztów. Jak ustalił ArchiDoc, coraz więcej firm jest zainteresowanych zlecaniem tego typu zadań na zewnątrz. Ankietowani przedsiębiorcy chcą więcej płacić m.in. za usługi elektronicznego obiegu dokumentów (28 proc. wskazań) i rejestrację danych w systemach informatycznych (32 proc., wzrost o 10 proc. w porównaniu z 2008 r.). Firmy gotowe są także zwiększyć fundusze na skanowanie dokumentów.

Handlowcy najczęściej interesują się outosourcingiem usług związanych z administracją, firmy produkcyjne natomiast chętnie wydzielają na zewnątrz HR i obsługę księgową. Do najpopularniejszych zadań z zakresu back-office należy obsługa elektronicznego archiwum dokumentów (jest nią zainteresowanych 52 proc. przedsiębiorstw). Z kolei sektor telekomunikacyjny najchętniej wydaje pieniądze na skanowanie (56 proc.). W ciągu ostatnich 2 lat w tej branży najbardziej wzrosło zapotrzebowanie na outsourcing back-office (korzysta z niego 90 proc. firm). Popyt na takie usługi zwiększył się także znacząco w sektorze finansowym (z 59 proc. w 2008 r. do 77 proc. w 2010 r.).