Z badania IBM wynika, że większość menedżerów odpowiedzialnych za marketing postrzega media społecznościowe jako kluczowy kanał budujący zaangażowanie konsumentów, ale wciąż ma trudności z dotarciem do wartościowych opinii. Ze względu na lawinowy przyrost informacji w Internecie problemem jest analiza danych i ich wykorzystanie (według IBM każdego dnia w sieci jest tworzonych 2,5 tryliona bajtów danych). Jedna czwarta szefów działów marketingu monitoruje, co się pisze o ich markach na blogach, 42 proc. czyta recenzje na różnych stronach, a 48 proc. poszukuje opinii konsumentów, aby wykorzystać tę wiedzę w przygotowaniu strategii marketingowych.

Efektywne wykorzystanie informacji dostępnych w Internecie w celu polepszenia produktów i usług jest wyzwaniem dla 74 proc. respondentów. Niewiele mniej (65 proc.) za cel stawia sobie dotarcie do potencjalnych klientów poprzez coraz popularniejsze urządzenia mobilne, takie jak smartphony i tablety. Wpływy ze sprzedaży uzyskane tą drogą w 2016 r. mają osiągnąć 31 mld dol.

W badaniu wzięło udział ponad 1,7 tys. dyrektorów marketingu, reprezentujących 19 sektorów gospodarki z 64 krajów.