Mark Zuckerberg zamierza nadać nową nazwę swojej firmie – twierdzi The Verge. Chce ją ogłosić podczas konferencji Connect 28 października. Nowy brand miałby odzwierciedlać nowe pozycjonowanie koncernu, który stał się czymś więcej niż tylko serwisem mediów społecznościowych. Ostatnio Facebook ogłosił inwestycje w rozwój Metaverse, uważanej za nową platformę komunikacji.

Koncern nie komentuje tych informacji. Jak się przypuszcza, Zuckerberg nie zrezygnuje zupełnie z nazwy Facebooka. Nowa marka łączyłaby natomiast pod jednym dachem biznesy Facebooka, czyli serwis Facebooka, Instagram, Whatsapp, Oculus i in.

Podobny zabieg zastosował Google, powołując holding Alphabet, który połączył Google’a i inne jego marki i biznesy.

Zmiana, o ile dojdzie do skutku, może być też spowodowana dążeniem do poprawy wizerunku Facebooka, po wstrząsie, gdy platforma 4 października zanotowała największą awarię w swojej historii, znikając z sieci na ok. 6 godz. (a wraz z nią Messenger, Whatsapp i Instagram). Akcje spółki straciły wówczas błyskawicznie na wartości ok. 50 mld dol. Odkrywane są również kulisy działania największej platformy social mediów, jak tajemniczy program XCheck. Informacje, do których dotarł The Wall Street Journal, ujawniają błędy i niechęć lub nieumiejętność rozwiązywania problemów przez potentata social media.