Facebook Poland wypracował w 2018 r. 3,64 mln zł zysku netto wobec 2,85 mln zł w 2017 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 69 proc., do blisko 52 mln zł – według wirtualnemedia.pl. W tym prawie 39 mln zł stanowiły przychody ze sprzedaży usług do irlandzkiej spółki Facebooka.

Eksperci z sektora reklamowego pytani przez wirtualnemedia szacują jednak, że Facebook wraz ze swoimi serwisami ma w Polsce 90-95 proc. udziału w wydatkach na media społecznościowe. Z kolei cały ten rynek według AIB Adex był wart w 2018 r. ok. 745 mln zł. Wskazywałoby to, że wpływy giganta na naszym rynku mają znikome odzwierciedlenie w wynikach polskiej spółki.

Według danych Gemius/PBI Facebook.com w kwietniu br. miał blisko 22 mln użytkowników w Polsce (blisko 78 proc. zasięgu wśród internautów).