Facebook: 3,6 mln zł zysku w Polsce
Wynik jest lepszy niż w ub.r.
Facebook Poland wypracował w 2018 r. 3,64 mln zł zysku netto wobec 2,85 mln zł w 2017 r. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 69 proc., do blisko 52 mln zł – według wirtualnemedia.pl. W tym prawie 39 mln zł stanowiły przychody ze sprzedaży usług do irlandzkiej spółki Facebooka.
Eksperci z sektora reklamowego pytani przez wirtualnemedia szacują jednak, że Facebook wraz ze swoimi serwisami ma w Polsce 90-95 proc. udziału w wydatkach na media społecznościowe. Z kolei cały ten rynek według AIB Adex był wart w 2018 r. ok. 745 mln zł. Wskazywałoby to, że wpływy giganta na naszym rynku mają znikome odzwierciedlenie w wynikach polskiej spółki.
Według danych Gemius/PBI Facebook.com w kwietniu br. miał blisko 22 mln użytkowników w Polsce (blisko 78 proc. zasięgu wśród internautów).
Podobne aktualności
1,2 mld euro kary dla Meta
To kara za to, co właściciel Facebooka robi z danymi europejskich użytkowników.
Meta wprowadzi opłaty na Facebooku i Instagramie
Koszt to 11,99 - 14,99 dol. miesięcznie. Na razie testowo na drugim końcu świata.