Exclusive Networks zwiększył sprzedaż o 30 proc.
Międzynarodowy dystrybutor podsumował rok 2021.

„Ogromne zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa przyczyniły się do tak dobrych wyników w 2021 r.” – komentuje CEO Jesper Trolle.
Problemy z dostawami, które wystąpiły w 2021 r., przyczyniły się budowy dużego backlogu na rok 2022 – informuje dystrybutor.
Exclusive Networks w 2021 r. osiągnął sprzedaż brutto na poziomie 3,3 mld euro, co oznacza wzrost o 29,5 proc. wobec 2020 r. (o 15,1 proc. z uwzględnieniem wyników Veracompa w 2020 r., przejętego na początku 2021 r. – obecnie pod nazwą Exclusive Networks Poland).
Przychody (2,48 mld euro) okazały się wyższe o 31,3 proc. (o 16,1 proc. z Veracompem w 2020 r.).
Według dystrybutora wzrost sprzedaży w ub.r. w 73 proc. można przypisać producentom, z którymi VAD aktualnie współpracuje, w 13 proc. poszerzeniu oferty vendorów, a w 15 proc. przejęciem.
Resellerzy według VAD-a sygnalizowali duży popyt na rynku enterprise.
Skorygowany zysk netto za 2021 r. sięgnął 72,6 mln euro (wzrost o 85,1 proc.).
Wybrane wyniki Exclusive Networks w 2021 r.

Jesper Trolle, dyrektor generalny Exclusive Networks, zapewnia, że VAD zrealizował cele dotyczące wzrostu i rentowności.
„Nasza wyjątkowa pozycja w centrum ekosystemu i ogromne zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa przyczyniły się do tak dobrych wyników w 2021 r.” – komentuje CEO.
We wrześniu 2021 r. VAD zadebiutował na paryskiej giełdzie.
Firma nadal korzysta z zapotrzebowania na cyberbezpieczeństwo. W 2021 r. VAD pozyskał ponad 1250 nowych resellerów (wzrost 7 proc.), a liczba klientów końcowych o 4 tys., do 110 tys. Ofertę aktualnych vendorów poszerzono o 21 nowych krajów.
W regionie EMEA sprzedaż brutto była wyższa o 14,5 proc. niż w 2020 r. (2,58 mld euro) – uwzględniając Veracomp w 2020 r.

1 mln euro inwestycji w Polsce
„W regionie EMEA obserwowaliśmy przyspieszenie rozwoju na rynku enterprise i wzrost udziału dużych transakcji. Efekt miksu i problemy z niedoborem produktów pod koniec roku wpłynęły na konwersję ze sprzedaży brutto na skorygowany EBITA. Dodatkowo koszty operacyjne obejmowały 1 mln euro inwestycji w Polsce w ramach integracji Veracomp” – informuje dystrybutor.
Jak zauważa Jesper Trolle, rynek cyberbezpieczeństwa jest teraz bardziej znaczący niż kiedykolwiek, ponieważ środowisko staje się bardziej złożone. Nowe ustawodawstwo, praca zdalna, geopolityka i coraz powszechniejsze stosowanie chmury przyczyniają się do przyspieszenia rozwoju tego rynku.
W 2022 r. Exclusive Networks spodziewa się sprzedaży brutto większej niż 3,8 mld euro wobec 3,32 mld euro w 2021 r.
„Problemy z dostawami, które wystąpiły w 2021 r., przyczyniły się budowy dużego backlogu na rok 2022. To wzmacnia nasze zaufanie do naszych perspektyw na rok 2022 i później” – informuje firma.
Polska wśród priorytetów bezpieczeństwa
CEO informuje, że VAD nie ma pracowników ani biur w Rosji, w związku z tym nie był narażony na bezpośrednie zakłócenia na lokalnym rynku. „Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo naszych ludzi bliższych konfliktowi (Polska, Rumunia, Węgry, Słowacja…) i dobrobyt wszystkich, których dotyka ten kryzys” – deklaruje Jesper Trolle.
Podobne aktualności
„Rewanż Ligi Mistrzów Backupu” już 3 października na Stadionie Legii Warszawa!
Event partnerski organizowany w ramach projektu All of Backup Exclusive Networks Poland to wyjątkowe wydarzenie dla branży backupu i ochrony danych. Co roku gromadzi przedstawicieli topowych producentów, a także najlepszych specjalistów w tym obszarze, by wspólnie dyskutować, poznawać najnowsze technologie, a także dzielić się wiedzą i nawiązywać kontakty biznesowe. Czym organizatorzy zaskoczą nas w tym roku?
Udany start Exclusive Networks w 2023 rok
Sprzedaż poprawiła się o 28 proc. i urosła we wszystkich regionach.