Dotychczas firma budowała sieć partnerów wokół swojego kluczowego obszaru – zastosowania systemów geograficznej informacji przestrzennej w sektorze administracji samorządowej i centralnej, sektorze bezpieczeństwa, ochrony środowiska, czy planowania przestrzennego. Obecnie stara się, aby jej technologie były używane w segmencie bankowym i ubezpieczeniowym, sieci handlowych, nieruchomości oraz infrastruktury. Esri łączy doświadczenia związane z wdrożeniami technologii GIS, proponując aplikacje wspomagające podejmowanie decyzji zintegrowane z istniejącymi zasobami informacji w firmie (BI/CRM). 

Idziemy w kierunku oferty rozwiązań hybrydowych wykorzystujących możliwości chmury – Jacek Sobotka, dyrektor ds. współpracy z partnerami w Esri. – W ten sposób aplikacje zyskują lekkość i mogą być dostępne na różnych urządzeniach. Nie wymagają wsparcia analityków, czy specjalistów IT, ponieważ są dostosowane do potrzeb i komfortu menedżerów z dowolnych obszarów działania firmy. 

Na świecie firma Esri ma ponad 1800 partnerów na trzech poziomach – srebrnym, złotym i platynowym. W Polsce do programu ESRI Inc. przystąpiło 25 spółek o srebrnym statusie partnerstwa. Wśród nich znajdują się wyspecjalizowane firmy w obszarze zastosowań GIS, m.in. takie jak Apator, GIS-Expert, GISPartner, SmallGIS, czy SunTech oraz najwięksi integratorzy systemów informatycznych, tacy jak Asseco Poland, Comarch, Qumak, czy Sygnity.

Przystąpienie do Esri Partner Network na podstawowym poziomie wiąże się przede wszystkim z przedstawieniem pomysłu na wykorzystanie naszych technologii w budowie rozwiązań dla klientów – mówi Jacek Sobotka. – Oczywiście istotne są również kompetencje związane z obsługą technologii i dotychczasowe referencje wdrożeniowe, ale z pewnością kluczowa jest biznesowa perspektywa rozwoju aplikacji opartych na technologii Esri .

W ramach współpracy Partnerzy otrzymują dostęp do platformy desktopowej i chmurowej systemu ArcGIS wraz ze specjalizowanymi rozwiązaniami. Celem jest m.in. zapewnienie możliwości testowania rozwijanego oprogramowania. Mają też do wykorzystania trzy bezpłatne szkolenia oraz szereg zniżek na specjalizowane warsztaty. Esri proponuje także udział w programie nieodpłatnego podnoszenia kwalifikacji i prowadzenie wspólnych akcji marketingowych i handlowych.

Producent stworzył przestrzeń on-line, z zasobami wiedzy, prezentacji produktowych i handlowych. Z myślą o firmach współpracujących powstał też portal Esri Marketplace – platforma handlowa dla firm, które mogą tworzyć rozwiązania i sprzedawać gotowe do wdrożenia aplikacje. 

Zdaniem firmy analitycznej Gartner do roku 2020 wyraźnie wzrośnie odsetek firm, które będą uwzględniały analizę danych przestrzennych w swoich działaniach biznesowych zgodnie z założeniami strategii GLI (geospatial and location intelligence). Głównym czynnikiem mającym wpływ na szersze wykorzystanie czynnika lokalizacji jest dynamiczny rozwój cyfrowego biznesu i rosnąca liczba urządzeń podłączonych do globalnej sieci, która zdaniem analityków wyniesie 25 mld. w roku 2020.