Erozja lokalnego rynku PBX
Użytkownicy przenoszą się do chmury.
Liczba użytkowników lokalnych central PBX topnieje, ponieważ rozwiązania UCaaS (zintegrowana komunikacja jako usługa) i hostowane centrale PBX zyskują popularność i wdzierają się na rynek – według danych Synergy Research Group.
Wprawdzie udział lokalnych central PBX w łącznej liczbie użytkowników spada tylko o pół punktu procentowego na kwartał, ale oznacza to silny wzrost w znacznie mniejszych segmentach UCaaS i hostowanych central PBX. W I kw. 2021 r. baza użytkowników UCaaS wzrosła o 46 proc. w porównaniu z I kw. 2020 r.
Największym beneficjentem tego wzrostu był Microsoft, który obecnie zajmuje drugie miejsce pod względem przychodów z UCaaS, będąc piątą firmą w rankingu zaledwie dwa kwartały wcześniej.
RingCentral nadal jest liderem na rynku z dużym marginesem, podczas gdy inni wiodący dostawcy UCaaS to Mitel, 8×8, Vonage i LogMeIn.
W rankingu subskrybentów, a nie przychodów, Cisco, Zoom i Fuze są bardziej widoczne.
Trzy firmy rosną wyjątkowo szybko
„Microsoft spóźnił się na imprezę, ale teraz mocno się rozwija i co sześć miesięcy podwaja swoją bazę subskrybentów UCaaS” – komentuje Jeremy Duke, założyciel i główny analityk Synergy Research Group.
Pozostali dwaj szczególnie dynamicznie rozwijający się dostawcy to Zoom i Fuze. Mimo że żaden z nich nie znalazł się w pierwszej szóstce w rankingu pod względem przychodów, obaj przekroczyli w tym kwartale poziom miliona subskrybentów.
Dwa razy więcej subskrypcji UCaaS
Całkowita liczba subskrybentów UCaaS wynosi obecnie na świecie ponad 17 mln i podwoiła się od końca 2018 r.
Europa u progu wzrostu
Chociaż wzrost we wszystkich regionach jest silny, to rynek światowy nadal jest zdominowany przez Stany Zjednoczone, gdzie odnotowano ponad trzy czwarte wszystkich abonentów UCaaS.
W większości innych krajów rozwój rynku jest wciąż na początku. W Europie tylko Wielka Brytania i Niemcy mają znaczną bazę subskrybentów UCaaS.
Rynek czeka wiele lat wzrostu
„Dobra wiadomość dla wszystkich dostawców jest taka, że UCaaS to dopiero początek i czeka nas wiele lat dużego wzrostu, ponieważ ogromna baza zainstalowanych central PBX stopniowo przechodzi na usługi oparte na chmurze” – twierdzi ekspert Synergy Research Group.
Podobne aktualności
Pojemność hiperskalowych centrów danych podwoi się w ciągu 4 lat
Co roku ruszy 120–130 nowych obiektów. "Wszystkie linie trendu zmierzają ostro w górę" - twierdzi analityk.
AI rozruszała na nowo ogromny rynek chmury
Wydatki na cloud podskoczyły aż o 5,6 mld dol. w jeden kwartał. To największy wzrost, jaki kiedykolwiek odnotowano.
AI przełamuje stagnację wzrostu na rynku chmury
Sekwencyjny wzrost wydatków na chmurę w III kw. br. był najwyższy od 2021 r. Analitycy spodziewają się, że tempo wzrostu utrzyma się na wysokim poziomie w nadchodzących latach.