Umowę w tej sprawie podpisano 8 lipca. Jak głosi komunikat wydany przez spółki, jej przedmiotem jest połączenie pionu sprzedaży internetowej Empik z Merlin.pl, poprzez wydzielenie z Empiku części przedsiębiorstwa w postaci pionu handlu internetowego do osobnej spółki E-Newco. NFI Empik Media & Fashion następnie wniesie udziały E-Newco aportem do Merlin.pl SA. W zamian za te aktywa Empik otrzyma 60 proc. akcji w podwyższonym kapitale Merlin.pl. Transakcja ma zostać zamknięta do 31 października, pod warunkiem, że wyrazi na nią zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jeśli nastąpi połączenie obu firm, nowa spółka zostanie wprowadzona na giełdę do końca 2012 roku. Gdyby do tego nie doszło, Empik zapłaci akcjonariuszom łącznie 115-130 mln zł za pozostałe akcje Merlina. Nie wiadomo, czy po fuzji marka Merlin pozostanie na rynku.
Merlin.pl działa od 1999 r. Oferuje książki, filmy, muzykę, kosmetyki, zabawki, artykuły sportowe, a także sprzęt komputerowy i fotograficzny. Liczbę zarejestrowanych klientów szacuje się na ok. 1 mln.