Według danych badania Megapanel PBI/Gemius z lipca br. niemal 12 mln polskich internautów wchodzi na strony sklepów internetowych. To o jedną piątą więcej niż rok wcześniej (10,1 mln w lipcu 2012 roku). Największym powodzeniem cieszą się sklepy oferujące odzież (5,6 mln internautów przegląda ich ofertę). Popularne są również strony sklepów wielobranżowych (5,3 mln). W pierwszej trójce znaleźli się także detaliści z ofertą sprzętu AGD, RTV, różnej elektroniki, fotografii i komputerów (5,2 mln). E-sklepy w poszukiwaniu sprzętu elektronicznego przeszukują przede wszystkim mężczyźni, natomiast zakupami w sieci generalnie interesują się bardziej kobiety (6,5 mln internautek przegląda produkty w e-sklepach).

Zdaniem prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownika studiów podyplomowych z handlu elektronicznego, prezentowane dane potwierdzają, że szybko rośnie znaczenie i popularność Internetu jako kanału sprzedaży.