Elektronika nie jest popularnym prezentem
Polacy w prezencie świątecznym zamierzają kupić przede wszystkim kosmetyki i zabawki – wynika z badania TNS Polska. Sprzęt komputerowy nie zmieścił się na liście priorytetów.
Według TNS Polska 41 proc. klientów chce kupić pod choinkę kosmetyki
i perfumy, a 40 proc. – zabawki. Najmniejsza grupa – 9 proc. – wskazała na zegarki i biżuterię. Elektronika nie znalazła się na liście. Statystyczny Kowalski wyda na prezenty średnio
371 zł, o 30 zł więcej niż rok temu. W sumie Polacy planują przeznaczyć na
prezenty 10,4 mld zł, o oznacza wzrost o 3,1 mld zł w porównaniu z 2012 r.
W odniesieniu do ubiegłego roku wzrosły planowane wydatki na prezenty
świąteczne, na które przeznaczymy w tym roku 10,4 mld zł, czyli o 3,1 mld zł
więcej niż w 2012 r. Statystyczny Kowalski wyda na ten cel 371 zł, o 30 zł
więcej niż rok temu.
Po podarki klienci ruszą przede wszystkim do hiper i
supermarketów (39 proc.) oraz do wielkich centrów handlowych (35 proc.).
Jedna czwarta (25 proc.) badanych wybiera się do małych i średnich sklepów, a 5
proc. zrobi zakupy w sklepach i na aukcjach internetowych.
Podobne aktualności
Mniej rabatów na elektronikę
W 3 kwartałach 2023 r. spadek akcji rabatowych wyniósł nawet 33 proc., jednak końcówka roku powinna być lepsza pod tym względem.
Prezes Komputronika: ceny elektroniki w Polsce spadły o 40 proc.
”W Polsce elektronika należy do najtańszych na świecie” - twierdzi prezes Komputronika. Wiele wskazuje jednak na to, że to już koniec dołka i w 2024 roku ceny ruszą w górę.
2,2 mld zł polskiego eksportu elektroniki
Przyszłość polskiego sektora to elektromobilność i półprzewodniki – według raportu.