Według TNS Polska 41 proc. klientów chce kupić pod choinkę kosmetyki
i perfumy, a 40 proc. – zabawki. Najmniejsza grupa – 9 proc. – wskazała na zegarki i biżuterię. Elektronika nie znalazła się na liście. Statystyczny Kowalski wyda na prezenty średnio
371 zł, o 30 zł więcej niż rok temu. W sumie Polacy planują przeznaczyć na
prezenty 10,4 mld zł, o oznacza wzrost o 3,1 mld zł w porównaniu z 2012 r.

W odniesieniu do ubiegłego roku wzrosły planowane wydatki na prezenty
świąteczne
, na które przeznaczymy w tym roku 10,4 mld zł, czyli o 3,1 mld zł
więcej niż w 2012 r. Statystyczny Kowalski wyda na ten cel 371 zł, o 30 zł
więcej niż rok temu.

Po podarki klienci ruszą przede wszystkim do hiper i
supermarketów (39 proc.) oraz do wielkich centrów handlowych (35 proc.).
Jedna czwarta (25 proc.) badanych wybiera się do małych i średnich sklepów, a 5
proc. zrobi zakupy w sklepach i na aukcjach internetowych.