Według raportu Gemiusa ‚E-commerce w Polsce 2015’ elektronika należy do najczęściej kupowanych produktów przez polskich internautów: 67 proc. z nich zadeklarowało, że kupiło w sieci sprzęt RTV i AGD, 62 proc. – sprzęt komputerowy, a 61 proc. – telefony, smartfony, tablety, akcesoria. To odpowiednio 3, 5 i 6 pozycja w rankingu produktów najchętniej kupowanych online. Numerem 1 są odzież, dodatki i akcesoria (73 proc.). Gry komputerowe nabyło 39 proc. pytanych (11 miejsce).

Jeśli chodzi o plany zakupowe, to 31 proc. badanych stwierdziło, że kupi w Internecie telefony, smartfony, tablety, akcesoria, a po 30 proc. – sprzęt komputerowy oraz RTV i AGD. Nie są to najpopularniejsze pozycje na liście priorytetów – zajmują odpowiednio 9, 10 i 11 miejsce w rankingu. Nie znaczy to jednak, że chętnych do kupowania będzie wyraźnie mniej niż dotąd. Jak wyjaśniają autorzy badania, poziom deklarowanych zakupów w przyszłości jest wyraźnie mniejszy niemal w każdej kategorii, co wyjaśniono w ten sposób, że klienci rzadko planują zakupy, często robią je spontanicznie.

Nieco chętniej niż w Polsce internauci chcą kupować elektronikę na zagranicznych serwisach – 39 proc. wskazało telefony, smartfony, tablety, akcesoria, 37 proc. – sprzęt komputerowy, a 30 proc. – RTV i AGD.

Według raportu co czwarty e-konsument kupuje na zagranicznych stronach WWW. Użytkownicy z Polski zapytani o nazwy serwisów i stron WWW, na których zrobili zakupy w ciągu ostatnich 6 miesięcy – najczęściej wymieniali Ebay (25 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).