Problemy ekonomiczne sprawiają, że konsumenci coraz ostrożniej wydają pieniądze. Skutkiem jest również ograniczenie zakupów inteligentnych urządzeń domowych w 2022 r.- według IDC.

Oczekuje się, że globalne dostawy utrzymają się w br. na poziomie 897,4 mln szt., jednak spadki dotkną główne kategorie, takie jak głośniki i telewizory smart.

„Ekstremalne poziomy zakupów, które obserwowaliśmy od początku pandemii, zbliżają się do końca w przypadku inteligentnych głośników, telewizorów i urządzeń do przesyłania strumieniowego. Popyt na te kategorie pozostanie stłumiony, dopóki nie zobaczymy pewnej poprawy w gospodarce w 2024 r.” – uważa Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC.

Z drugiej strony, jak zauważa, korzystając z inteligentnych urządzeń typu termostaty i oświetlenie konsumenci mogą obniżyć koszty w czasach inflacji.

Smart home jest najpopularniejszy w USA. Obecnie największy udział w światowym rynku ma Ameryka Północna, jednak do 2026 r. Azja wyjdzie na prowadzenie – według prognozy.

Zakupy sprzętu smart nadal będą się zwiększać w kolejnych latach. Najszybciej powinna rosnąć sprzedaż inteligentnego oświetlenia, a w dalszej kolejności rozwiązań do monitoringu – wynika z prognozy.

Prognoza dostaw urządzeń smart home do 2026 r.

Źródło: IDC