Według ankiety przeprowadzonej przez Onet na zlecenie sklepu internetowego Komputronika 95 proc. użytkowników sieci czyta opinie innych osób na temat produktów przed podjęciem decyzji o zakupie. Niemal taki sam odsetek (92 proc.) sprawdza co inni internauci sądzą o e-sklepie, w którym szukają produktu. Ponad połowa klientów (58 proc.) rezygnuje z zakupów, gdy komentarze są nieprzychylne.

Autorzy ankiety zwracają uwagę, że niezadowoleni częściej komentują – w dobie przed rozwojem Internetu zakładano, że jeden dobrze obsłużony klient opowie o swoich doświadczeniach 8 osobom, a niezadowolony – 20 osobom. W sieci w obu przypadkach liczby te ulegają zwielokrotnieniu. Co więcej, zarówno przychylne, jak nieprzychylne komentarze są widoczne przez długi czas.

Z danych Komputronika wynika, że 62 proc. internautów zamieszcza w sieci komentarze o produktach, zaś 60 proc. decyduje się na wystawianie opinii o e-sklepach.

Badanie przeprowadzono w grudniu 2010 r. Wzięło w nim udział ponad 50 tys. osób.