E-sklepy kosztują więcej niż się wydaje
Resellerzy często mylą się w ocenie kosztów związanych z wdrożeniem i prowadzeniem e-sklepu. Co czwarty nie doszacowuje inwestycji – wynika z badania przeprowadzonego na rynku niemieckim.
Według firmy XSITE, która prowadziła badanie, e-sklepy okazują się droższe niż oczekiwano z różnych powodów. Większe są wydatki na integrację systemów, resellerzy ponoszą też wymierne koszty związane brakiem odpowiedniej wiedzy oraz z osobistym zaangażowaniem w proces wdrożenia, utrzymania i rozwoju e-sklepu. XSITE ustaliło, że rozwiązania typu Open Source, wybierane przez większość sprzedawców, są w praktyce kilka razy droższe niż e-sklepy przygotowane dla konkretnego resellera. Stwierdzono, że dla większości badanych sprzedawców cena systemu, umożliwiającego sprzedaż online, nie jest najistotniejsza. O wyborze decyduje przede wszystkim funkcjonalność.
– Sprzedawcy planujący otwarcie e-sklepu powinni wziąć pod uwagę koszty ewentualnego poszerzenia działalności i funkcjonalności oraz inne wydatki, związane z prowadzeniem e-biznesu w przyszłości – radzi Aline Eckstein z Instytutu Badania Handlu w Kolonii – Płaci się np. nie tylko za wdrożenie i dopasowanie rozwiązań informatycznych. Zmiana platformy też nie jest darmowa.
Z danych XSITE wynika, że jedna trzecia e-sprzedawców przeniosła się już z jednej platformy na inną, co pociągnęło za sobą konieczność migracji danych. Po uruchomieniu e-sklepu pieniądze będzie pochłaniał marketing, utrzymanie i zarządzanie sklepem, rozwój – wylicza XSITE.
– Decydujące znaczenie dla sukcesu sprzedawcy ma prawidłowa wycena kosztów związanych nie tylko z wdrożeniem, lecz także utrzymaniem e-sklepu – mówi Christoph Heiders, przedstawiciel XSITE. Radzi, aby wybierając dostawcę platformy dla e-sklepu zwrócić uwagę na przejrzystą strukturę kosztów.
Podobne aktualności
Koszty ataku pokryją… klienci
Średni koszt naruszenia danych wyniósł w 2023 roku na świecie 4,45 mln dolarów, co oznacza wzrost w ciągu ostatnich 3 lat o 15 proc. To także najwyższy wynik w 18-letniej historii corocznych raportów IBM Security.
80 proc. e-sklepów ofiarą ataku
Raport ujawnia fatalny stan bezpieczeństwa polskich biznesów internetowych.