E-sklepy komputerowe mają najniższe marże
Resellerzy oferujący komputery sprzedają na najniższych marżach w polskim Internecie – wynika z raportu Sklepy24,pl. Mimo rozwoju e-commerce, w sieci nie jest łatwo o zarobek.
Według Sklepy24.pl średnia marża handlowa e-sprzedawców w branży komputerowej to 10,2 proc. Nieco więcej wypracowują sklepy z artykułami foto, RTV i AGD (13,5 proc.), jednakże oba segmenty są najmniej rentowne w polskim e-handlu. Powód: ostra konkurencja. Tymczasem średnia marża w polskich sklepach internetowych wynosi 21,7 proc. – wynika z danych opublikowanych w 'eHandel Polska 2012′. Najwyższe marże osiągają e-sklepy oferujące prezenty i akcesoria (26 proc.).
Autorzy raportu podkreślają, że większość sprzedawców (wszystkich branż) nie wyciąga nawet 20 proc. marży. Nie jest też łatwo o większe przychody – w przypadku połowy sprzedawców średnia wartość koszyka zakupów jest mniejsza niż 150 zł. Ponad 40 proc. osiąga miesięczne obroty poniżej 10 tys. zł. Przy sprzedaży za niewielkie pieniądze koszty mogą uczynić całą działalność nieopłacalną, co wcale nie jest rzadkim zjawiskiem. Według raportu w 2012 r. zysk odnotowało 66,2 proc. e-sklepów.
Podobne aktualności
Ponad 60 proc. firm było celem ataku ransomware w 2022
Co więcej, z raportu Fortinet wynika, że aż połowa z tych przeprowadzonych na całym świecie ataków zakończyła się sukcesem cyberprzestępców.
Zrównoważony rozwój a globalne przedsiębiorstwa
86 proc. z 751 ankietowanych globalnych firm wskazało, że planuje zwiększyć swoje budżety na zrównoważony rozwój
Coraz więcej ataków za pośrednictwem poczty elektronicznej
Cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję, ataki ransomware stają się coraz skuteczniejsze, a do kradzieży danych dochodzi coraz częściej - alarmuje Acronis.