Według Sklepy24.pl średnia marża handlowa e-sprzedawców w branży komputerowej to 10,2 proc. Nieco więcej wypracowują sklepy z artykułami foto, RTV i AGD (13,5 proc.), jednakże oba segmenty są najmniej rentowne w polskim e-handlu. Powód: ostra konkurencja. Tymczasem średnia marża w polskich sklepach internetowych wynosi 21,7 proc. – wynika z danych opublikowanych w 'eHandel Polska 2012′. Najwyższe marże osiągają e-sklepy oferujące prezenty i akcesoria (26 proc.).

Autorzy raportu podkreślają, że większość sprzedawców (wszystkich branż) nie wyciąga nawet 20 proc. marży. Nie jest też łatwo o większe przychody – w przypadku połowy sprzedawców średnia wartość koszyka zakupów jest mniejsza niż 150 zł. Ponad 40 proc. osiąga miesięczne obroty poniżej 10 tys. zł. Przy sprzedaży za niewielkie pieniądze koszty mogą uczynić całą działalność nieopłacalną, co wcale nie jest rzadkim zjawiskiem. Według raportu w 2012 r. zysk odnotowało 66,2 proc. e-sklepów.