Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zdecydowało, że e-paragony nie będą wydawane przy transakcjach gotówkowych. W takiej sytuacji klient otrzyma paragon papierowy, nawet jeśli w sklepie będzie już kasa fiskalna online. Jak poinformował Puls Biznesu, jest już przesądzone, że e-paragony będą towarzyszyć tylko płatnościom elektronicznym. Latem tego roku ma ruszyć pilotaż systemu udostępniania elektronicznych rachunków.

Ich wysyłaniem do klientów będą zajmować się banki. Każdy, kto będzie chciał otrzymywać e-paragony, złoży odpowiednią dyspozycję w swoim banku. Ten wyśle je po każdej transakcji kartą płatniczą na wskazany adres mailowy. Terminal obsługujące karty będzie pobierał z banku nie tylko informację o wystarczającej ilości środków na koncie, lecz także komunikat o konieczności wysłania przez kasę fiskalną e-paragonu. Sprzedawca czy usługodawca nie będą wiedzieć, czy klient chce otrzymać elektroniczny rachunek.

„To jest informacja o charakterze handlowym. Nie chcemy, żeby klient był dodatkowo nagabywany, proszony o zarejestrowanie się czy podawanie dodatkowych danych” — mówi, cytowany przez Puls Biznesu, Tadeusz Kościński, wiceminister w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii. Takie rozwiązanie ma też służyć ochronie danych klienta.

Pilotaż ma zostać przeprowadzony przez podmioty, które porozumiały się w tej sprawie między sobą. Nie będą zatem potrzebne żadne zmiany w prawie. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii liczy, że potem do projektu przystąpią pozostałe banki i agencji rozliczeniowi.

Źródło. pb.pl.