e-Klienci cenią tradycyjne sklepy
Tradycyjne sklepy nadal pozostają głównym punktem kontaktu z „internetowymi” klientami.
Mimo
rozwoju handlu internetowego i mobilnego w Europie tradycyjny sklep wciąż
pozostaje ważnym punktem, w którym detalista kontaktuje się z e-klientami. Jak wynika z badań przeprowadzonych ostatnio na zlecenie
Fujitsu wśród kadry zarządzającej europejskich przedsiębiorstw handlu
detalicznego, wysoka konkurencja wymaga od detalistów połączenia wydajności
procesów z wysoką jakością obsługi klienta kupującego zarówno w fizycznym
sklepie, jak i za pośrednictwem komputera lub smartfona.
Zdaniem
dwóch trzecich (65 proc.) wszystkich respondentów znaczenie tradycyjnych
sklepów w Europie znacznie wzrosło. Uważa tak aż 74 proc. respondentów z Włoch
i 68% z Francji, gdzie kultura kupowania na głównych ulicach handlowych jest
wciąż bardzo silna. O ile zakupy online zostały ogólnie uznane za najbardziej
atrakcyjny model dystrybucji z perspektywy klientów detalicznych (72 proc.),
to opinie respondentów w poszczególnych krajach na ten temat były bardzo
zróżnicowane. To oznacza, według producenta, że tradycyjne sklepy nie zostały jeszcze całkiem
wyparte przez internetowe. Wprawdzie w Niemczech aż 81 proc. badanych
stwierdziło, że najbardziej atrakcyjne dla ich klientów są zakupy online, ale
we Włoszech pierwsze miejsce zajął model „hipermarket i supermarket” (78 proc.)
zaraz przed „zakupami w centrum miasta” (71 proc.). W Wielkiej Brytanii głosy
rozłożyły się bardziej równomiernie pomiędzy różnymi opcjami zakupów.
Większość
tradycyjnych detalistów uważa, że sklepy fizyczne znajdą swoje miejsce w
przyszłości handlu. Jakość obsługi klienta staje się dla tradycyjnego sklepu
główną wartością dodaną.
Jednak oceniając
znaczenie modeli dystrybucyjnych dla przyszłości swoich firm w skali od 1 do
10, respondenci najbardziej docenili zakupy online, przyznając im
prawie 8 punktów.
Podobne aktualności
Fujitsu i NEC rozwijają własne chipy
Giganci inwestują w samodzielnie wykonane chipy w stacjach bazowych 6G.
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Zrównoważony rozwój: deklaracje rozjeżdżają się z praktyką
80 proc. dyrektorów zapewnia, że zrównoważony rozwój jest priorytetem, ale znacznie gorzej jest z praktyką. Problemy to brak kadry, danych, koszty i… podejrzliwość.