Wybierając e-sklep klienci kierują się najczęściej ceną (68 proc. odpowiedzi), ale na drugim miejscu jest wiarygodność sklepu (56 proc.). Istotna jest także możliwość zwrotu towaru (33 proc.) i wiarygodność firmy obsługującej płatności online (23 proc.). Piątym z kolei czynnikiem okazała się dostępność preferowanej przez konsumenta formy płatności (22 proc.).

Respondenci pytani o ulubioną formę płatności na 1 miejscu wymienili samodzielne przelewy (32 proc.). Kolejne miejsce zajęły płatności elektroniczne, bez potrzeby wpisywania danych (26 proc.) i odbiór za pobraniem (20 proc.). Kartą chce płacić 13 proc. klientów.
 
Natomiast respondenci pytani o to, jak najczęściej płacą za zakupy internetowe, w większości wskazali samodzielne przelewy (60 proc.), a odbiór za pobraniem znalazł się na 2 miejscu (51 proc.). Trzecią z najczęściej stosowanych form płatności są przelewy bez potrzeby wpisywania danych (41 proc.).