Według uzyskanych danych polscy konsumenci preferują kompleksowe rozwiązania, które dają im poczucie bezpieczeństwa zakupów w sieci – 59 proc. stwierdziło, że zwraca uwagę na wiele tego rodzaju czynników. Mile widziane jest zapewnienie bezpieczeństwa kupujących w postaci znaku jakości, gwarancji zwrotu pieniędzy i pozytywnych opinii kupujących online.

Konsumenci cenią sobie np., jeśli certyfikat jest zamieszczony w widocznym miejscu na stronie sklepu. Taką odpowiedź dała ponad połowa respondentów (59 proc.). Jeszcze więcej osób (60 proc.) sprawdza, czy sklep internetowy umożliwia łatwe i szybkie dotarcie do informacji o gwarancji zwrotu pieniędzy lub do opinii klientów.

Jak twierdzi Trusted Shops, świadomość, że konsument odzyska wpłacone pieniądze w razie trudności z realizacją zamówienia, przekłada się na liczbę zawartych transakcji i wartość zamówienia.

„Wyniki sondażu wskazują, że gwarancja zwrotu pieniędzy ma kluczowe znaczenie dla zdecydowanej większości europejskich konsumentów. Warto rozważyć jej wprowadzenie, zwłaszcza jeśli reklamy przekierowują osoby zainteresowane ofertą na stronę sklepu, ale finalnie mały odsetek konsumentów decyduje się na zakup” – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.