E-biznes: jak dobrać słowa kluczowe
Przy optymalizacji serwisu pod wyszukiwarki (SEO) pierwszym krokiem jest wybór słów kluczowych. Eactive podpowiada, jak się do tego zabrać, aby serwis był lepiej widoczny w Google’u.

Dzięki analizie słów kluczowych (ASP) można sprawdzić, jakie słowa pomogą osiągnąć wysokie miejsca w wyszukiwarce, a także które frazy przyciągną potencjalnych klientów. Według Eactive – firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron – pierwszym krokiem jest przygotowanie listy fraz związanych z działalnością przedsiębiorstwa czy e-sklepu. Najlepiej sformułować szczegółowe zapytania dotyczące branży. Nie należy skupiać się tylko na produktach, lecz także na treściach powiązanych z serwisem. Szykując słowa kluczowe warto wczuć się w klienta i zastanowić się, co wpisałby on w wyszukiwarce, aby znaleźć firmę z naszej branży lub nasz produkt.
Zdaniem Eactive po stworzeniu listy słów kluczowych należy wybrać te, które są wartościowe, tzn. zbadać ich popularność. Frazy dzieli się na łatwe i trudne w pozycjonowaniu, czyli nie mające większej konkurencji, oraz te, które są często używane. Jak często wybrane słowa są wpisywane w wyszukiwarce i wykorzystywane do pozycjonowania przez konkurencję można sprawdzić za pomocą Planera słów kluczowych. Jest to aplikacja dostępna w systemie Google AdWords. Mając dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań danego słowa można przewidzieć ruch związany z jego użyciem. Planer pomoże również ustalić inne słowa kluczowe przydatne w serwisie.
Ostatnim etapem analizy jest podział słów kluczowych na trzy grupy. Pierwszą, najważniejszą, są „kategorie”, drugą „podkategorie”, a ostatnią „frazy złożone”. Dopiero po tak przeprowadzonej analizie można przejść do następnego etapu – optymalizacji strony.
Podobne aktualności
Inwestują w technologie zakupowe
Grupa OEX nabyła udziały w spółce oferującej platformę zakupową.
Mobilna rewolucja – nowy algorytm Google’a
Google wprowadza 21 kwietnia nowy algorytm wyszukiwarki. Na szczycie wyników będą pokazywane te strony www, które mają wersję mobilną.
ABC Data liczy na rozwój po optymalizacji
Rok 2014 grupa zakończyła 16-procentowym wzrostem przychodów i spadkiem zysku netto o 38 proc. Prezes Ilona Weiss zapowiada, że w tym roku będą widoczne pozytywne efekty zmian wprowadzonych w spółce.