Dystrybutor używanego oprogramowania – nowa specjalizacja?
Rozpoczęła działalność firma, która oferuje wyłącznie używane oprogramowanie.

Pierwszy dystrybutor, który handluje wyłącznie używanym oprogramowaniem (a dokładniej licencjami nie z pierwszej ręki), działa już za Odrą – jest to niemiecka firma MRM Distribution. Ruszyła jesienią ub.r. Deklaruje, że bierze na siebie kwestie prawne oraz sprawdzenia legalności wprowadzenia oprogramowania do obrotu i będzie współpracować z producentami software'u. Trybunał Sprawiedliwości UE w 2012 r. dopuścił odsprzedaż używanych licencji oprogramowania, choć nie bez ograniczeń, co pokazuje ten przykład.
Do wyboru modelu biznesowego szefów dystrybutora zachęciła ocena wielkości rynku i jego perspektyw. Jeden z dyrektorów twierdzi, że nowe możliwości dla sprzedaży używanych licencji stwarza trend migracji do chmury. Według niego software z drugiej ręki pozwala firmom uniezależnić się od producentów oprogramowania i samodzielnie zdecydować, czy i kiedy wchodzą do chmury. W jego ocenie migracja do chmury dla przedsiębiorstw jest obecnie przedwczesna.
Z drugiej strony są firmy, które posiadają niepotrzebne, używane licencje i mogą je zbywać, co ma być jednym z motorów tego biznesu. Według przedstawiciela MRM również integratorzy, nawet specjalizujący się we wdrożeniach chmurowych, mogą pośredniczyć w odsprzedaży używanych licencji od swoich klientów.
Dystrybutor twierdzi, że zainteresowanie ofertą używanych licencji jest spore – w kilka miesięcy pozyskał ok. 500 partnerów, a chce ich mieć 10 tys. Czas pokaże, czy nowy model biznesowy w dystrybucji odniesie sukces i przybędzie naśladowców nowej firmy, jak i chętnych na kupowanie używanego software'u.
Podobne aktualności
Wyższe marże w dystrybucji IT?
Inwestorzy z optymizmem patrzą na zmiany zachodzące na rodzimym rynku dystrybucji IT. Do poprawy sytuacji może przyczynić się ekspansja Also, które planuje kupić ABC Datę - informuje „Parkiet”.
Brytyjski dystrybutor spogląda na wschód Europy
Szef brytyjskiej firmy Westcoast, Joe Hemani, zapowiedział, że zamierza rozwijać się na kontynencie. Potencjalnym celem ekspansji są kraje wschodniej Europy.
Polski dystrybutor na celowniku chińskiego giganta
Jeden z polskich dystrybutorów prowadzi rozmowy o przejęciu przez Sham Group, chińskiego potentata z branży telekomunikacyjnej - wynika z nieoficjalnych informacji Shenzen News.