Sprzedaż B2B w sektorze IT w USA zwiększyła się o 6 proc. w I kw. br. w ujęciu wartościowym – według NPD Group.

W większej skali rosną wpływy z oprogramowania w kanale sprzedaży (+12 proc. r/r), ale klienci więcej płacą także za sprzęt (+5 proc.).

W przypadku software'u na topie pod względem tempa wzrostu jest oprogramowanie zabezpieczające (+13 proc. w I kw. br., oraz średnio +12 proc. w latach 2016 – 2018).
 
Duży popyt odnotowano zwłaszcza na zarządzanie tożsamością i dostępem (+42 proc.) oraz SIEM, czyli zarządzanie informacjami o bezpieczeństwie i zdarzeniami (+26 proc.). Wynika to z dążenia przedsiębiorstw do scentralizowania dostępu do środowisk wielochmurowych, a także z wymogów regulacyjnych – wyjaśnia NPD.

W segmencie sprzętu na oceanem widać większe zapotrzebowanie na komputery (+13 proc.) oraz pamięć masową dla przedsiębiorstw, w tym systemy hiperkonwergentne (+8 proc.) i macierze flash (+11 proc.). W przypadku PC za wzrostem stoją stacje robocze, a w II poł. roku spodziewana jest większa sprzedaż w związku z zamówieniami w edukacji, m.in. w USA dla uczniów kupowanych jest sporo chromebooków.