Allegro podpisało umowy z koncernem paliwowym Shell oraz z siecią detaliczną Stokrotka. W ten sposób chce zagęścić sieć odbioru zakupów także poza większymi miastami. Dzięki współpracy z tymi firmami własne automaty paczkowe Allegro staną w mniejszych miejscowościach. Shell ma w kraju ok. 400 obiektów, a w sieci Stokrotka działa ok. 650 sklepów.

Jednocześnie poinformowano, że sieć własnych automatów paczkowych Allegro One Box została rozszerzona na 8 dużych ośrodków (Poznań, Wrocław, Gdańsk, Gdynia, Łódź, Bydgoszcza, Kraków i Katowice). Cała infrastruktura do końca 2022 r. ma liczyć co najmniej 3 tys. tzw. zielonych automatów (Allegro obiecało, że po każdej 10 odebranej przesyłce posadzi drzewo z dedykacją dla klienta, a do końca br. już po 3 przesyłkach).

Dla porównania InPost, który jest liderem rynku tego rodzaju dostaw, w połowie 2021 r. miał 15,5 tys. paczkomatów. Allegro nadal współpracuje z InPostem, natomiast firma stała się także strategicznym partnerem Amazona w Polsce.

Po 3 kwartałach 2021 r. Allegro miało 3,7 mld zł przychodów (+40 proc. r/r) i 890 mln zł zysku netto (+463 proc. r/r).