Resellerzy w większości nieźle prosperowali w czasie pandemii. Oczekują jeszcze lepszych wyników biznesowych w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Uważają, że nadal istnieją duże możliwości współpracy z dystrybutorami w zakresie rozwiązań chmurowych – wynika z badania Context ChannelWatch.

Otóż 49 proc. respondentów stwierdziła, że ​​ich firma radziła sobie dobrze w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a tylko 10 proc. wskazuje na słabe wyniki.

Większość (65 proc.) odnotowała wzrost obrotów (32 proc.) bądź pozostały one na tym samym poziomie (33 proc.) w czasie kryzysu Covid-19,. Jedna trzecia (32 proc.) wskazała na spadek.

Ponad jedna czwarta resellerów (28 proc.) stwierdziła, że zwiększyła ​​współpracę z ich głównym dystrybutorem w ciągu minionego roku.

67 proc. resellerów spodziewa się, że ich wyniki biznesowe poprawią się w 2022 r.

Sektory, które zdaniem resellerów oferują najlepsze perspektywy wzrostu w 2022 r. (proc. wskazań)

Usługi biznesowe37%
Energetyka32%
Produkcja32%
Źródło: Context ChannelWatch

Chmura i as-a-service szansą zdaniem 94 proc. resellerów

Chmura, a w szczególności oferty rozliczane „jako usługa”, są uznawane za największą szansę dla resellerów – wynika z badania. Tak twierdzi aż 94 proc. respondentów.

„Wiele optymizmu wykazywanego przez resellerów jest związana z dużymi inwestycji ich klientów w transformację cyfrową, spowodowaną przez Covid-19” – komentuje dyrektor zarządzający Contextu, Adam Simon.

Konieczna współpraca z dystrybutorami w chmurze
Aby optymistyczne prognozy nie okazały się chybione, konieczna jest bliższa współpraca z dystrybutorami w celu świadczenia usług w chmurze, której domagają się resellerzy – zauważa dyrektor.

Jakiego wsparcia w chmurze potrzebują resellerzy

Z ankiety wynika, że resellerzy uważają chmurę za kluczowy biznes, w którym dystrybutorzy mogą dodać wartość swoim partnerom. Marketing (51 proc.), sprzedaż (47 proc.) oraz szkolenia i edukacja (45 proc.) to obszary, w których partnerzy najbardziej potrzebują pomocy.


Odpowiedzi w badaniu Context ChannelWatch udzieliło ponad 7 tys. firm z kanału sprzedaży z następujących krajów: Polska, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Czechy, Słowacja, Szwecja, Dania, Norwegia, Finlandia, Turcja, Portugalia, Rosja, kraje bałtyckie i RPA.