Dwa powody wyboru drukarki przez polskich konsumentów
Cena nie jest najważniejsza – wynika z badania.
TCO i jakość to dwa główne czynniki wyboru sprzętu do domu
Niska cena urządzenia jest na 3 miejscu najważniejszych cech urządzenia drukującego dla polskich konsumentów (11 proc. odpowiedzi) – według badania Epsona. Zdecydowanie wyprzedzają ją niskie koszty eksploatacji (40 proc.) i jakość druku (36 proc.)
Aspekt ekologii okazuje się ważny tylko dla 7 proc. badanych, co może wynikać z bieżącej sytuacji ekonomicznej i cen energii.
Co ciekawe, użytkownicy indywidualni dostrzegli potencjał związany z niedrogim drukiem zdjęć w domu – to zastosowanie drukarki, z wynikiem 60 proc., wskazało ponad dwukrotnie więcej badanych, niż drugie w zestawieniu (druk standardowych dokumentów).
Zdecydowana większość ankietowanych nie chce natomiast marnować atramentu i papieru na drukowanie pomocy do codziennych aktywności (jak przepisy kulinarne albo listy zakupów – 2 proc. wskazań).
Jakich trendów można oczekiwać
Epson spodziewa się, że w najbliższej przyszłości argumenty proekologiczne nabiorą większego znaczenia dla nabywców. Wybieranie marek, które produkują sprzęt zgodnie z zasadami zrównoważonego prowadzenia biznesu, może stać się kolejnym z najważniejszych argumentów przy decyzjach zakupowych – przewiduje producent.
Ponadto z jego obserwacji wynika, że użytkownikom domowym nie wystarcza im już sama funkcja druku. Coraz częściej chcą kopiować i skanować materiały zarówno dla celów prywatnych, jak i służbowych. Liczy się funkcjonalność i wygoda, dlatego preferują rozwiązania bezprzewodowe. Nie chodzi wyłącznie o łączenie się z komputerem poprzez Wi-Fi, ale również o bezpośredni druk z telefonu komórkowego lub tabletu za pomocą aplikacji mobilnej.
Jak wynika z danych Contextu, w I kw. 2021 r. wydrukowano w Europie ponad miliard stron za pomocą urządzeń z systemem stałego zasilania, a więc o 33 proc. więcej niż rok wcześniej.
———–
Badanie „Rola druku w polskich domach w 2022” zostało przeprowadzone w czerwcu-wrześniu 2022 r. na reprezentatywnej próbie 488 dorosłych Polaków w wieku 18-70 lat.
Podobne aktualności
Epson AM-C400 i AM-C550 – nowe atramentówki A4 dla biznesu
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free. Nowa linia drukarek atramentowych A4 Epsona jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dużo drukują. Ich ekonomiczność wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Papier czy ekran na lekcjach? Badanie Epson w polskich szkołach
Epson i fundacja Instytut Edukacji Pozytywnej podsumowali wielomiesięczną współpracę w ramach programu "Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0". Opublikowali wyniki badania dotyczącego drukowania w szkołach.