W ciągu 9 miesięcy 2016 r. zysk netto firmy wzrósł o 56,7 proc., z 28,4 mln euro do 44,5 mln euro. Taki skok jest według spółki związany z redukcją odpisów oraz brakiem jednorazowych obciążeń, tak jak w ub.r. Zysk przed opodatkowaniem (EBT) osiągnął wartość 63,6 mln euro wobec 45,7 mln euro rok wcześniej (+39,2 proc.), przy przychodach wyższych tylko o 1,9 proc. w odniesieniu do 9 miesięcy 2015 r. Wyniosły one 5,587 mld euro wobec 5,484 mld euro.

"Biznes rozwija się tak, jak przewidywaliśmy. Jesteśmy przekonani, że w 2016 r. znacznie zwiększymy zysk w porównaniu z poprzednim rokiem." – uważa Gustavo Möller-Hergt, CEO ALSO Holding.

Największy udział w obrotach międzynarodowego dystrybutora miał region Europy Środkowej, do którego firma zalicza Niemcy. Przychody w regionie były niższe o 3,7 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem (3,475 mld euro), ale zysk przed opodatkowaniem wystrzelił o 71,3 proc. (54,3 mln euro), a marża EBT – z 0,9 proc. do 1,6 proc.

"Zrezygnowaliśmy z wysokowolumenowej sprzedaży do retailu na rzecz większej rentowności" – wyjaśnia szef holdingu.

Obroty w regionie Europy Północnej i Wschodniej, do którego należy Polska, wzrosły o 15,7 proc., do 2,34 mld euro, jednak zysk przed opodatkowaniem spadł o 53,8 proc. do 10,4 mln euro. Marża EBT zmniejszyła się z 1,1 do 0,4 proc. Według firmy inwestycje w Polsce, Finlandii i krajach Beneluksu odbiły się negatywnie na zysku. "Operacyjnie rozwijamy się na tych rynkach bardzo zadowalająco" – zapewnia Gustavo Möller-Hergt.