Nadchodzą zmiany personalne w kierownictwie NetApp. Prezes César Cernuda ogłosił transformację globalnej organizacji sprzedaży oraz modelu go-to-market.

Od 1 maja 2021 r. Rick Scurfield, weteran NetApp i były starszy wiceprezes, przejmie nowo utworzone stanowisko Chief Commercal Officer. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu sprzedażą.

Będzie odpowiedzialny za stworzenie nowej strategii rynkowej, w tym sprzedaży bezpośredniej i jak pośredniej.

Ma również zadbać o transformację zespołów oraz operacji sprzedaży, aby usprawnić działania w tym obszarze na całym świecie.

Nowy wiceprezes w regionie

Alex Wallner, kolejny weteran NetApp, który ostatnio był wiceprezesem odpowiedzialnym za operacje w sektorze przedsiębiorstw, przejmie nowo utworzoną rolę wiceprezesa ds. międzynarodowych. Będzie kierować realizacją wszystkich działań na rynkach EMEA, APAC i Ameryki Łacińskiej.

Jak zapowiedziano, wraz z zespołem ma pomóc klientom w sprostaniu wyzwaniom związanym z danymi za pomocą hybrydowych rozwiązań obejmujących wiele chmur, w tym architekturę centrów danych NetApp i portfolio oprogramowania chmurowego.

Natomiast Max Long, były starszy wiceprezes, dyrektor ds. klientów w Adobe, dołączy do NetApp jako nowy wiceprezes w Ameryce Północnej.

Ewolucja modelu go-to-market i organizacji sprzedażowej będzie procesem ciągłym, który ruszy w maju br. – zapowiada firma.

Organizacja ma działać sprawniej

Jak wyjaśnia NetApp, celem zmian jest większa spójność i uproszczenie struktury organizacji sprzedaży, bardziej agresywne działania na kluczowych rynkach, a jednocześnie dotarcie do nowych klientów i partnerów. Ma też pomóc w transformacji do rozwiązań chmury hybrydowej.

Nowy model data-driven

„Przy dzisiejszym nieubłaganym tempie zmian szybkość jest nową skalą. Tego właśnie wymagają firmy, które próbują wykorzystać swoje dane, aby wprowadzać innowacje. Wdrażamy te zmiany, aby lepiej spełniać ich potrzeby” – deklaruje César Cernuda, który jako prezes odpowiada za cały obszar go-to-market w NetApp (sprzedaż, marketing, usługi, wsparcie, satysfakcję klienta).

„Wkrótce dostarczymy spersonalizowany, oparty na danych model zaangażowania, który pozwoli naszym obecnym i przyszłym klientom działać z zawrotną prędkością i dopasować się do nowego sposobu, w jaki chcą współpracować ze swoimi partnerami” – zapowiada.

Warto przypomnieć, że w zmiany w NetApp nastąpiły także w ub.r., gdy doszło do redukcji zatrudnienia.

Spadek w regionie EMEA

NetApp w III kw. 2020 r. był numerem 3 na rynku pamięci masowych dla przedsiębiorstw w regionie EMEA, za Dellem i HPE – według IDC. Analitycy przewidywali odbicie po stagnacji w ub.r. Rozwiązania all-flash i hiperkonwergentne powinny być głównym czynnikiem wzrostu. W IV kw. 2020 r. NetApp na regionalnym rynku storage’u odnotował spadek o 6 proc. r/r.

Jak ustaliło IDC na świecie w IV kw. 2020 r. na rynku zewnętrznych pamięci masowych OEM NetApp był numerem 4.